Helppoa.

Tee kotisivut tai verkkokauppa helposti itse - jopa kymmenessä minuutissa

Kokeile ilmaiseksi 2 viikon ajan

Kotisivukoulu

Bannerimainonnalla lisäät näkyvyyttä

Perjantai 7.2.2014

Kun haluat tavoittaa laajan yleisön nopeasti, kokeile bannerimainontaa. Bannerilla tiedotat ajankohtaisista tarjouksista ja palveluista näkyvästi netin paraatipaikoilla ja saat saat kävijöitä sivuillesi.

Lue lisää »

Avainsanat: bannerit, display, markkinointi, mainonta, verkkomarkkinointi

Ota Facebook haltuun

Tiistai 21.1.2014

Joko sinun yrityksesi on Facebookissa? Sosiaalinen media tarjoaa loistavan keinon päästä lähemmäs asiakkaita ja kasvattaa näkyvyyttä pienelläkin budjetilla. Tässä kirjoituksessa kerromme miten voit hyödyntää Facebookia markkinoinnissa.

Lue lisää »

Avainsanat: sosiaalinen media, facebook, markkinointi, verkkomarkkinointi

Kattavat maksutavat täydentävät verkkokauppaasi

Tiistai 10.12.2013

Verkkomaksujen avulla verkkokauppasi asiakkaat voivat helposti maksaa ostoksensa joko verkkopankin kautta, laskulla tai vaikka luottokortilla. Maksutapojen valinta on yksi tärkeimmistä päätöksistä verkkokaupan perustamisvaiheessa, koska maksutavoilla voi olla suuri merkitys asiakkaan ostopäätökseen.

Lue lisää »

Avainsanat: verkkokauppa, maksutavat,

Vinkkejä hyvien kotisivujen tekemiseen

Tiistai 19.11.2013


Yksinkertaisimmillaan kotisivut ovat yrityksen käyntikortti verkossa, ja jo pelkistetytkin sivut auttavat tavoittamaan uusia asiakkaita. Näiden vinkkien avulla teet sivuistasi entistäkin toimivammat.

Lue lisää »

Avainsanat: vinkit, sisältö

Astu verkkomainonnan maailmaan Google AdWordsilla

Perjantai 4.10.2013

Google AdWords -verkkomainonta on eräs tehokkaimmista markkinoinnin muodoista, sillä sen avulla voit tavoittaa ihmisiä juuri sillä hetkellä, kun he hakevat tarjoamaasi tuotetta tai palvelua. He siis ovat heti alusta asti valmiimpia ryhtymään haluamiisi toimenpiteisiin. Googlen verkon avulla tavoitat potentiaaliset asiakkaat lähes missä tahansa ja samalla voit kohdistaa viestisi tarkasti valitsemallesi maantieteelliselle alueelle.

Lue tästä kirjoituksesta viisi askelta Google-verkkomainonnan maailmaan.

Lue lisää »

Avainsanat: verkkomarkkinointi, verkkomainonta, google, markkinointi, adwords

Sisältölaatikoiden piilottaminen

Tiistai 10.9.2013 - Heikki Tirkkonen

Kotisivukoneen avulla voit lisätä sivuston vasempaan tai oikeaan laitaan sisältölaatikoita. Näihin sisältölaatikoihin voi laittaa esim. kuvia, yhteystiedot tai vaikka linkin omille Facebook-sivuille.

Laatikot tulevat lähtökohtaisesti näkyviin sivuston jokaiselle sisältösivulle. Ajoittain on kuitenkin tarpeellista, että esim. Facebook-laatikko (tai mikä tahansa muu sisältölaatikko) olisi näkyvissä vain vaikka etusivulla. Tämän toteuttaminen on myös mahdollista Kotisivukoneen avulla, mutta vaatii pientä CSS-osaamista. Jos haluat saada jonkin sisältölaatikon näkymään vain etusivulla, tai jollain muulla sisältösivulla, seuraa tässä kirjoituksessa olevia ohjeita.

Lue lisää »

Avainsanat: vinkit, sisältö, sisältölaatikot, ulkoasu, css

Ota käyttöösi Verkkovastaavan työkalut

Torstai 27.6.2013 - Heikki Tirkkonen

Googlen Verkkovastaavan työkalut (englanniksi Google Webmaster Tools) on palvelu, jonka avulla voit mm. lähettää sivuston sivukartan Googlelle. Työkalut antaa sinulle myös tarkat raportit sivujesi näkyvyydestä Googlessa. Raporttien avulla saat tietoa sivustollesi tulevasta liikenteestä, käytetyistä hakusanoista ja sivustolla mahdollisesti olevista virheistä.

Tässä kirjoituksessa kerromme miten voit luoda palveluun tarvittavat tunnukset ja ottaa palvelun käyttöösi.

Lue lisää »

Avainsanat: hakukoneoptimointi, google

Ankkurilinkin tekeminen

Perjantai 26.4.2013 - Heikki Tirkkonen

Ankkurilinkki tarkoittaa pikalinkkiä saman sivun johonkin toiseen osaan. Ankkurilinkit voivat johtaa mihin tahansa saman sivun osioihin, kuten esimerkiksi tekstikappaleisiin. Paljon tekstiä sisältävillä sivuilla ankkurilinkit ovat nopea tapa siirtyä haluttuun kohtaan sivulla sen sijaan, että joutuu selaamaan sivua etsiessään tiettyä sisältöä.

Tässä kirjoituksessa näytämme esimerkin miten ankkurilinkkien avulla tehdään pikalinkit sivun väliotsikoihin.

Lue lisää »

Avainsanat: sisältö, ankkurilinkki

Google-fonttien asentaminen kotisivuille

Maanantai 18.3.2013 - Heikki Tirkkonen

Kotisivukoneen ulkoasueditorista löytyy valmiiksi kokoelma erilaisia tekstityylejä (esim. Arial, Georgia sekä Times New Roman) joita voit käyttää sivustollasi. Aina tosin tämä meidän tarjoama fonttikokoelma ei riitä. Näissä tapauksissa voit myös ottaa käyttöön Google-fontit. Kaikki Googlen tarjoamat fontit ovat ns. verkkoystävällisiä. Tämä tarkoittaa sitä, että fontit näkyvät kävijöille juuri sellaisenaan, eivätkä ne vaadi mitään erillistä asennusta kävijän puolelta toimiakseen. Jos siis haluat sivustollesi piristystä lisäfonttien muodossa, löydät tästä kirjoituksesta ohjeet kuinka saat Google-fontit sivustollesi.

Lue lisää »

Avainsanat: ulkoasu, fontit, tekstityylit, vinkit, google

Suosittele kotisivulaskusi pienemmäksi

Maanantai 18.2.2013 - Tiina Rönnberg

Kotisivukoneen suositteluohjelmassa saat hyvitystä omiin kotisivulaskuihisi suosittelemalla palvelua ystävillesi!

Kun ystäväsi avaa uudet kotisivunsa suosittelusi perusteella ja maksaa ensimmäisen kotisivulaskunsa, hyvitämme suosittelutilillesi suosittelupalkkion. Suosittelupalkkion arvo on puolet ystäväsi ensimmäisestä laskusta ja ansaitsemasi suosittelupalkkiot hyvitetään sinulle seuraavan kotisivulaskusi yhteydessä.

Tässä kirjoituksessa esittelemme, kuinka suositteluohjelma toimii.

Lue lisää »

Avainsanat: vinkit

Facebook-sivun päivitykset kotisivuille

Torstai 14.2.2013 - Tiina Rönnberg

Tässä kirjoituksessa opastamme miten saat lisättyä kotisivuillesi Facebookin yhteisöliitännäisen, jonka avulla kotisivuilla saadaan näkymään Facebook -sivujesi päivityksiä ja kotisivuilla kävijöitä saadaan ohjattua myös Facebook -sivuillesi.

Lue lisää »

Avainsanat: facebook, sosiaalinen media, sisältö

Arvonlisävero muuttuu - muista päivittää verkkokauppasi asetukset

Perjantai 14.12.2012 - Tiina Rönnberg

Arvonlisäverotus muuttuu Suomessa vuoden 2013 alusta. Kaikki arvonlisäverokannat nousevat yhdellä prosenttiyksiköllä 1.1.2013; yleinen arvonlisäverokanta nousee 23 prosentista 24 prosenttiin, alennettu 13 prosentin verokanta nousee 14 prosenttiin sekä alennettu 9 prosentin verokanta nousee 10 prosenttiin.

Tässä kirjoituksessa ohjeistamme miten voit muuttaa arvonlisäveron verkkokauppasi asetuksista. Jos verkkokaupassasi on käytössä useita eri arvonlisäveroluokkia, tulee muutos tehdä tuotekohtaisesti.

Lue lisää »

Avainsanat: verkkokauppa, arvonlisävero

Selkeyttä päävalikkoon

Maanantai 26.11.2012 - Tiina Rönnberg

Kotisivujesi tärkeimpiä elementtejä on päävalikko. Se toimii kotisivujesi sisällysluettelona ja auttaa sivuillasi kävijää löytämään etsimänsä sekä liikkumaan kotisivujesi sisällä.

Tässä kirjoituksessa annamme muutaman vinkin selkeän ja toimivan päävalikon tekemiseen.

Lue lisää »

Avainsanat: vinkit, päävalikko, rakenne, sisältö, ulkoasu

Google Analyticsin asentaminen kotisivuille

Maanantai 14.5.2012 - Tiina Rönnberg

Kotisivukone-palvelun kävijätilastojen avulla saat mahdollisuuden tarkkailla kotisivujesi kävijätilastoja. Mikäli haluat uppoutua syvemmälle kävijätilastojen maailmaan voit liittää sivuillesi myös Googlen ilmaisen Analytics -palvelun, jonka avulla saat lisää tietoa kotisivujesi liikenteestä. Google Analytics on monipuolinen työkalu kotisivujen kävijätilastoille ja toimiva vaihtoehto monelle maksulliselle kävijätilasto-ohjelmalle.

Lue lisää »

Avainsanat: vinkit, kävijätilastot, kävijäseuranta, google

Etusivun rakentaminen komponenttisivuna

Torstai 8.3.2012 - Tiina Rönnberg

Viimeisimmässä päivityksessä olemme parantaneet komponenttien käytettävyyttä ja nyt myös kotisivujen etusivun tekeminen on mahdollista komponenttien avulla.

Lue lisää »

Avainsanat: sisältö, rakenne, ulkoasu, komponenttisivu

Kotisivukoneen uusi tapa luoda sisältösivuja

Maanantai 27.6.2011 - Tiina Rönnberg

Kotisivukone on julkistanut uuden entistäkin helpomman tavan luoda kotisivujen sisältösivuja. Komponenttien avulla saat asemoitua kotisivuillesi helpommin kuvia ja tekstiä. Myös esimerkiksi GoogleMaps -kartan ja YouTube -videoiden lisääminen onnistuu kätevästi komponenttien avulla.

Erilaisia sisältökomponentteja löytyy alalaidan valikosta ja niiden lisäys onnistuu helposti raahaamalla. Tartut vain hiirellä haluamaasi komponenttiin ja vedät sen paikalleen. Kuvien lisäyskin onnistuu yhtä vaivattomasti vetämällä kuva joko oletuskuvan päälle tai tekstikappaleen sisään. Olemme lisänneet Tiedostoselaimeen valmiiksi myös useita kuvituskuvia vapaaseen käyttöösi.

Lue lisää »

Avainsanat: sisältö, rakenne, ulkoasu, kartta, video, youtube, komponenttisivu

Mitä hyviltä kotisivuilta tulisi löytyä?

Maanantai 11.4.2011

Sivuston sisällön luominen ei ole rakettitiedettä, mutta muutamia perusasioita kannattaa silti ottaa huomioon. Tähän kirjoitukseen olemme keränneet muutamia perusasioita, joita hyviltä kotisivuilta tulisi löytyä.

Lue lisää »

Avainsanat: sisältö

Sosiaalisemmat kotisivut

Tiistai 15.3.2011 - Helena Rebane

Sosiaalisen median vaikutus online-maailmamme tuskin tulee enää minään yllätyksenä. Olet myös varmasti pohtinut miten voisit itse tehdä kotisivuistasi osan Internetin sosiaalista elämää – aktivoiden vierailijoiden välistä vuorovaikutusta ja saaden heidät viihtymään paremmin kotisivuillasi. Tässä muutamia ehdotuksia kuinka kotisivusi hyötyvät sosiaalisen median applikaatioista.

Lue lisää »

Avainsanat: vinkit, sosiaalinen media, viestintä, facebook, share

Jos sinulla olisi 30 minuuttia parantaa kotisivujasi?

Torstai 24.2.2011 - Helena Rebane

Suurin osa Kotisivukoneen käyttäjistä on yrittäjiä – ihmisiä ketkä ovat yleensä äärimmäisen kiireisiä. Toisaalta joskus heiltäkin saattaa löytyä hieman ylimääräistä aikaa. Näiden ylimääräisten minuuttien harvinaisuudesta johtuen ne kannattaa käyttää hyödyksi parhaalla mahdollisella tavalla.

Tässä kolme hyvää ehdotusta kotisivujen parantamiseen vain 30 minuutissa.

Lue lisää »

Avainsanat: vinkit, blogi, uutiset, palautelomake

Ryhdy verkkokauppiaaksi

Tiistai 8.2.2011 - Mikko Nurminen

Yhä useammat yritykset ovat avanneet viime vuosina oman verkkokaupan kivijalkamyymälänsä rinnalle tai toimivat yksinomaan verkossa. Verkkokaupan avulla yritys voi tavoittaa aivan uutta kohderyhmää ja laajentaa liiketoimintaansa huomattavasti perinteistä laajemmalle alueelle. Verkkokauppa avaa pienellekin yritykselle jopa maailmanlaajuisen myyntikanavan. Tässä kirjoituksessa kerromme mitä asioita kannattaa ottaa huomioon omaa verkkokauppaa suunnitellessa.

Lue lisää »

Avainsanat: verkkokauppa

« Uudemmat kirjoituksetVanhemmat kirjoitukset »