Kotisivukoulu
Ota Facebook haltuunTiistai 21.1.2014 Joko sinun yrityksesi on Facebookissa? Sosiaalinen media tarjoaa loistavan keinon päästä lähemmäs asiakkaita ja kasvattaa näkyvyyttä pienelläkin budjetilla. Tässä kirjoituksessa kerromme miten voit hyödyntää Facebookia markkinoinnissa. Facebookin suosio on kasvanut räjähdysmäisesti viime vuosien aikana, joten viemällä yrityksesi Facebookiin olet hetkessä juuri siellä, missä asiakkaasikin ovat. Facebookissa voit myös kohdentaa mainontaasi tarkasti juuri sellaisille ihmisille, joille palvelusi on suunnattu. Kun pidät huolta asiakkaistasi myös Facebookissa, heidän on helpompi luottaa yritykseesi ja suositella palveluitasi muillekin. Alkuun pääset perustamalla yritykselle maksuttoman Facebook-sivun. Sen jälkeen voit halutessasi luoda erilaisia Facebook-mainoskampanjoita, joiden budjetin päätät itse. Näin voit hyödyntää Facebookia markkinoinnissa1. Luo yritykselle oma Facebook-sivu Facebook-sivu parantaa yrityksesi löydettävyyttä ja voit helposti kertoa yrityksestäsi ja tarjouksistasi sekä keskustella suoraan asiakkaiden kanssa. Voit lisätä sivuille kuvia ja tilapäivityksiä niin usein kuin haluat. 2. Hanki tykkääjiä Tykkääjät näkevät tekemäsi tilapäivitykset ja muut julkaisut omassa uutisvirrassaan, joten saat uusimmat tarjouksesi ja viestisi nopeasti lukuisien silmäparien nähtäville. Lisäämällä Tykkää-napin omille kotisivuillesi, uusien asiakkaiden on helpompi liittyä seuraamaan yritystäsi tai yhdistystäsi. 3. Pidä yllä vuoropuhelua asiakkaidesi kanssa Jotta saat kävijät viihtymään Facebook-sivullasi, kannattaa siellä tarjota kiinnostavaa sisältöä, kuten kuvia tuotteista tai tarjouksista, hyödyllisiä vinkkejä ja ohjeita tai videoita. Muista myös vastata saamiisi kommentteihin.
Mitä kannattaa muistaa?Aktiivisuus kannattaa niin Facebookissa kuin muussakin sosiaalisessa mediassa. Yrityksen sivuja on hyvä ylläpitää säännöllisesti ja pyrkiä vastaamaan kävijöiden viesteihin mahdollisimman nopeasti ja asiallisesti. Vaikka sosiaalisen median ilmapiiri onkin usein muita kanavia rennompi, ei omaa asiantuntijuutta ja uskottavuutta kannata Facebookissakaan unohtaa. Pienellä panostamisella sosiaalinen media tarjoaa kuitenkin erinomaisen väylän tuoda itseäsi ja yritystäsi lähemmäs asiakkaita. Sen kautta annat itsestäsi inhimillisemmän ja luotettavamman kuvan, jolloin kävijät oppivat tuntemaan sinut paremmin ja heistä tulee herkemmin ostavia asiakkaita. Kotisivukone auttaa! |
||||||||||
Avainsanat: sosiaalinen media, facebook, markkinointi, verkkomarkkinointi |