Helppoa.

Tee kotisivut tai verkkokauppa helposti itse - jopa kymmenessä minuutissa

Kokeile ilmaiseksi 2 viikon ajan

Kotisivukoulu

Selkeyttä päävalikkoon

Maanantai 26.11.2012 - Tiina Rönnberg

Kotisivujesi tärkeimpiä elementtejä on päävalikko. Se toimii kotisivujesi sisällysluettelona ja auttaa sivuillasi kävijää löytämään etsimänsä sekä liikkumaan kotisivujesi sisällä.

Tässä kirjoituksessa annamme muutaman vinkin selkeän ja toimivan päävalikon tekemiseen.

Lue lisää »

Avainsanat: vinkit, päävalikko, rakenne, sisältö, ulkoasu

Etusivun rakentaminen komponenttisivuna

Torstai 8.3.2012 - Tiina Rönnberg

Viimeisimmässä päivityksessä olemme parantaneet komponenttien käytettävyyttä ja nyt myös kotisivujen etusivun tekeminen on mahdollista komponenttien avulla.

Lue lisää »

Avainsanat: sisältö, rakenne, ulkoasu, komponenttisivu

Kotisivukoneen uusi tapa luoda sisältösivuja

Maanantai 27.6.2011 - Tiina Rönnberg

Kotisivukone on julkistanut uuden entistäkin helpomman tavan luoda kotisivujen sisältösivuja. Komponenttien avulla saat asemoitua kotisivuillesi helpommin kuvia ja tekstiä. Myös esimerkiksi GoogleMaps -kartan ja YouTube -videoiden lisääminen onnistuu kätevästi komponenttien avulla.

Erilaisia sisältökomponentteja löytyy alalaidan valikosta ja niiden lisäys onnistuu helposti raahaamalla. Tartut vain hiirellä haluamaasi komponenttiin ja vedät sen paikalleen. Kuvien lisäyskin onnistuu yhtä vaivattomasti vetämällä kuva joko oletuskuvan päälle tai tekstikappaleen sisään. Olemme lisänneet Tiedostoselaimeen valmiiksi myös useita kuvituskuvia vapaaseen käyttöösi.

Lue lisää »

Avainsanat: sisältö, rakenne, ulkoasu, kartta, video, youtube, komponenttisivu

Yksi vai useampi sivusto?

Maanantai 14.6.2010 - Vieraskirjoittaja: Pär Österlund

Vaikka moni yritys pärjää hyvin yhdellä sivustolla, on joskus syytä avata useita eri kotisivuja. Tässä kirjoituksessa kerromme muutaman syyn.

Lue lisää »

Avainsanat: rakenne, suunnittelu

Yrityksen kotisivujen 10 yleistä ongelmaa

Maanantai 5.4.2010 - Vieraskirjoittaja: Pär Österlund

1. Kotisivuilla ei kerrota tarpeeksi selkeästi, mitä yritys tekee

Kotisivuillasi pitää kertoa yksinkertaisesti ja kansantajuisesti, mitä yrityksesi tekee. Usein kotisivuilla kuvataan kuinka yritys "auttaa asiakkaitaan kasvamaan" tai "tekee liiketoiminnasta kilpailukykyisempää". Tällaiset tyhjät korulauseet eivät sovi kotisivuille, koska ne rikkovat kotisivujen käytettävyyden perussääntöä, älä pakota kävijääsi ajattelemaan.

Lue lisää »

Avainsanat: vinkit, rakenne, sisältö, ulkoasu,

Hyvän valikon tunnusmerkkejä

Maanantai 22.2.2010 - Vieraskirjoittaja: Pär Österlund

Valikko on kotisivujesi tärkein yksittäinen elementti. Valikon avulla kävijä joko löytää etsimänsä tai sitten ei.

Lue lisää »

Avainsanat: rakenne, sisältö, valikko