Kun haluat tavoittaa laajan yleisön nopeasti, kokeile bannerimainontaa. Bannerilla tiedotat ajankohtaisista tarjouksista ja palveluista näkyvästi netin paraatipaikoilla ja saat saat kävijöitä sivuillesi.
Erilaisia bannereita eri tarpeisiin
Banneri on mainoskuva, jota klikkaamalla siirrytään mainostajan verkkosivuille. Bannereita on erikokoisia ja muotoisia, animoituja ja staattisia. Koko on riippuvainen itse sivustosta, joten sijoituspaikka kannattaa ottaa huomioon bannerin kokoa miettiessä. Bannereilla voi mainostaa joko yksittäisillä sovituilla sivuilla tai laajemmin erilaisten banneriverkostojen kautta, joiden avulla mainokset saa helposti esiin Suomen suurimmille ja suosituimmille sivustoille.
|
|
Flash- vai kuvabanneri?
Bannereissakin yksinkertainen on kaunista: siisti ja tyylikäs linja kantaa usein pidemmälle kuin räiskyvä värien ilotulitus ja yltäkylläiset liikkuvat tehosteet. Kohtuullisesti käytettynä animoidut flash-bannerit voivat kuitenkin toimia hyvänä katseenkiinnittäjänä ja houkutella enemmän klikkauksia. Liikkumattomien kuvabannereidenkaan tehoa ei kuitenkaan sovi aliarvioida.
|
|
|
Lyhyestä virsi kaunis
Bannerin viesti kannattaa pitää mahdollisimman lyhyenä ja ytimekkäänä. Kaikkea ei kannata yrittää mahduttaa pieneen tilaan: riittää, että banneri houkuttaa kävijän klikkaamaan lukeakseen aiheesta lisää. Selkeästi erottuva toimintakehotus, kuten "Lue lisää" tai "Aloita tästä", olisi hyvä sisällyttää jokaiseen banneriin esimerkiksi painikkeena.
|
|
|
Minne banneri vie?
Banneri voi viedä joko mainostajan kotisivuille tai erilliselle kampanjasivulle. Kävijöiden johdattaminen etusivulle on hyvä ajatus etenkin silloin kun mainostetaan yritystä yleisesti. Kampanjasivut puolestaan ovat näppäriä, jos mainontaa halutaan kohdentaa eri kohderyhmille tai jos mainostettava asia ei käy etusivulta selkeästi ilmi.
|
Kotisivukoneelta tilaat helposti huolitellun ja ammattimaisen mainosbannerin tai bannerikampanjan. Lisätietoa saat osoitteesta www.kotisivukone.fi/esittely/mainosbanneri