Helppoa.

Tee kotisivut tai verkkokauppa helposti itse - jopa kymmenessä minuutissa

Kokeile ilmaiseksi 2 viikon ajan

Verkkokauppa Laajan ominaisuudet

Verkkokaupan ohjeet on jaettu viiteen osaan
» Verkkokaupan yleiskäyttö ja tuotteiden sekä tuoteryhmien lisääminen
» Tilausten hallinta
» Verkkokauppa Laajan ominaisuudet
» Verkkokaupan asetukset
» Verkkopankkimaksujen kytkeminen

Verkkokauppa Laaja mahdollistaa entistä tehokkaamman tavan myydä tuotteitasi verkossa. Se sisältää verkkokaupan perusominaisuuksien lisäksi mahdollisuuden alennuskampanjoihin ja -koodeihin, asiakastileihin sekä toimitusintegraatioihin.

Pikalinkit:

Asiakastili
Kuponkikampanja
Toimitustapojen integraatiot

Asiakastili

Vasemman reunan ”Asiakastili” -linkin takaa voit hallinnoida asiakastilejä ja luoda uusia tunnuksia. Ominaisuus on käytettävissä Verkkokauppa Laaja -versiossa.

Uuden tunnuksen luominen onnistuu yläreunan Lisää uusi -painikkeesta. Sinun ei tarvitse täyttää kaikkia kenttiä, mutta useimmat ovat pakollisia ja ostohetkellä puuttuvat tiedot pyydetään asiakastilin käyttäjältä. Käyttäjätunnuksena toimii sähköpostiosoite.

Taulukosta käyttäjätunnusta klikkaamalla pääsee tarkastelemaan käyttäjä- ja rekisteröintitietoja sekä aktivoimaan, passivoimaan tai poistamaan käyttäjän.

Asiakastilin asetuksia pääsee muokkaamaan vasemman reunan Asetukset -linkistä, kohdasta ”Asiakastilin asetukset”. Sieltä voit määritellä rekisteröitymiseen liittyviä asetuksia sekä hintojen näkymiseen ja tuotteiden ostamiseen liittyviä asetuksia.
Lisää ohjeita Asiakastilin asetuksista löydät kohdasta Verkkokaupan asetukset.

 

Kuponkikampanja

Kuponkikampanja-ominaisuuden avulla voit luoda verkkokauppaasi erilaisia alennuskampanjoita ja kampanjakoodeja. Ominaisuus on käytettävissä Verkkokauppa Laaja -versiossa. 

Uuden kuponkikampanjan luominen
Lisää uusi kuponkikampanja vasemman yläreunan Lisää uusi -painikkeesta ja määrittele uudelle kampanjalle nimi. Voit kirjoittaa kuponkikampanjalle kuvauksen, joka näkyy automaattisessa kuponkikampanjan sähköpostiviestissä.

Voit määritellä kuponkikampanjan aktiivisuuden sekä mitä tuotteita tai tuoteryhmiä kampanja koskee. Kuponkiedun voi määritellä euroissa tai prosenteissa. Voit myös halutessasi määritellä kampanjalle euromääräisen minimitilaus rajan sekä voimassaoloajan.

Kuponkikampanjan muistiinpanoihin voi kirjoittaa omia muistiinpanoja, jotka näkyvät vain ylläpitotilassa.

Kampanjakoodien luominen
Taulukosta klikkaamalla kuponkikampanjan nimeä pääset tarkastelemaan ja muokkaamaan kuponkikampanjan tietoja sekä luomaan kampanjakoodeja. Voit luoda koodeja rekisteröityneille asiakkaille tai myös sellaisille, jotka eivät ole rekisteröityneet asiakkaaksi verkkokauppaan. Sekalaisissa koodeissa voit määritellä manuaalisesti koodin vastaanottajan tai jättää vastaanottajan tiedon tyhjäksi.

Luo koodeja rekisteröityneille asiakkaille
Täältä voit luoda koodeja verkkokauppaasi rekisteröityneille asiakkaille.

Voit määritellä voiko koodia käyttää vain kerran vai rajattomasti niin kauan kuin kuponkikampanja on voimassa. Halutessasi voit määrittää koodin alkuun oman tunnuksen (esim. "Joulu", jolloin koodi generoidaan muotoon "Joulu1234Abcd")

Ensimmäisiä koodeja luodessasi voit valita kohdan ”Luo koodit kaikille rekisteröityneille asiakkaille”. Jos haluat luoda koodeja kuponkikampanjan aikana rekisteröityneille asiakkaille voit valita kohdan ”Luo koodit vain sellaisille rekisteröityneille asiakkaille, joille ei ole vielä luotu tämän kuponkikampanjan koodia”, jolloin uudet koodit luodaan ja voidaan lähettää vain uusille rekisteröityneille asiakkaille, jotka koodia eivät ole vielä saaneet.

Luo koodeja sekalaisille asiakkaille
Jos käytössäsi ei ole asiakastiliä tai haluat luoda koodeja esimerkiksi mainoksia varten, onnistuu se täältä.

Voit määritellä voiko koodia käyttää vain kerran vai rajattomasti niin kauan kuin kuponkikampanja on voimassa. Luomalla koodit automaattisesti voit määritellä luotavien koodien määrän sekä voit halutessasi määrittää myös koodin alkuun oman tunnuksen (esim. "Joulu", jolloin koodi generoidaan muotoon "Joulu1234Abcd").

Luomalla koodit käsin yksitellen voit luoda täysin haluamasilaisen koodin, johon ei generoidu mitään automaattista koodia, esim. ”Joulu20%”.

Kuponkikampanjan koodiryhmät taulukosta näet tietoja koodien käytöstä. Valitsemalla koodiryhmän voit hallinnoida koodeja ja lähettää koodit asiakkaille. Painikkeesta ”Lähetä testiposti sähköpostisi” voit esikatsella viestin, joka asiakkaille lähtee.

Kun asiakas ostaa tuotteita, syöttää koodin ostoskorinäkymässä koodikenttään ja painaa "Aktivoi koodi"-nappia, ostoskori laskee koodin alennuksen ostoksien loppusummaan. Koodi ei oikeuta alennusta mahdollisista toimitus- ja maksukuluista.

Toimitustapojen integraatiot

Toimitustapojen integraatioiden avulla helpotat toimitusten käsittelyä. Integraatiot ovat käytettävissä Verkkokauppa Laaja -versiossa.

Jotta voit ottaa käyttöösi toimitustapojen integraatioita, tulee sinun laittaa verkkokauppakohtaiset asetukset kuntoon.

Huom! Huom! Kotisivukone tukee Shipitin toimitusintegraatiota. Jos haluat käyttää Postin palveluita (luoda seurantakoodin Postipaketille ja/tai ottaa käyttöön Postin Pakettiautomaattihaun, tulee sinulla olla Palvelusopimus Shipitin kanssa). Lue lisää Shipitistä.

Shipit (Postin seurantakoodit ja Pakettiautomaatit)
Shipitin avulla voit luoda Postin kauppa toimittamille lähetyksille seurantakoodin ja lähettää koodin asiakkaalle suoraan verkkokaupan tilauksen hallinnasta. Voit myös lisätä asiakkaalle Pakettiautomaatin hakutoiminnin postinumeron perusteella verkkokaupan toimitustapavalintaan. 

Jotta voit käyttää Shipitiä omassa verkkokaupassasi, tulee sinun tehdä sopimus Shipitin kanssa. Sopimuksen voit tehdä itse suoraan verkossa Shipitin sivuston kautta www.shipit.fi klikkaamalla oikeassa yläkulmassa olevaa "Rekisteröidy" -painiketta. 

Shipitin hinnaston löydät osoitteesta shipit.fi/palvelut/verkkokaupoille.

Omat sopimushinnat Postin kanssa

Voitte käyttää myös omaa Postin sopimustanne Shipitin palvelussa, mikäli esimerkiksi oma sopimuksenne on Shipitin hinnastoa edullisempi. Saatte oman sopimuksenne käyttöön ottamalla yhteyttä Shipitin asiakastukeen.

Postin Pakettiautomaatti
Postin pakettiautomaatti on kätevä tapa lähettää ja vastaanottaa paketteja. Pakettiautomaatti tarjoaa yrityksille edullisen ja nopean toimitusvaihtoehdon ja asiakkaalle vaivattoman paketin noudon.

Matkahuolto
Matkahuollon palveluiden avulla toimitat tilatut tuotteet tilaajan lähelle kaikkialla Suomessa. Lähellä-paketit voi Matkahuollon toimipaikkojen lisäksi noutaa asiamiespisteistä ja kaikista Suomen Lähikauppa Oy:n Siwa-, Valintatalo- ja Euromarket-myymälöistä. Jakopaketti kuljetetaan Matkahuollon toimipaikasta määränpään toimipaikkaan ja siitä edelleen vastaanottajalle asti.

Jos olet uusi Matkahuollon palveluiden käyttäjä, ota yhteyttä Matkahuoltoon tai soita Pakettipalvelun Matkahuollon palvelunumeroon 020 710 5024 (ma-pe klo 9 - 18).

Kun olet tehnyt sopimuksen Matkahuollon kanssa syötä asiakasnumerosi ja salasanasi niille määriteltyihin kenttiin ja aktivoi integraatio valitsemalla kohta ”Integraatio on käytössä”. Muista tallentaa kaikki tekemäsi muutokset alareunan "Tallenna muutokset" -painikkeesta.

Kun olet ottanut integraation käyttöön voit kytkeä sen päälle luomalla toimitustavan verkkokauppa -ominaisuuden asetusten kohdasta ”Verkkokaupan toimitustavat”.

 

Ohjeet Shipit-palvelun integraatioiden aktivoimiseen ja vaihtamiseen

Integraatioiden aktivointi

  1. Rekisteröidy asiakkaaksi Shipit-palveluun
  2. Lisää lompakkoon joko luottokortin tiedot tai saldoa tai aktivoi laskutus Shipitin asiakaspalvelussa
  3. API key ja API Secret löytyvät "omat tiedot"-osion alta
  4. Kirjaudu Kotisivujen ylläpitoon
  5. Siirry: Sivujen hallinta > Tuotteet > Asetukset > Maksu- ja toimitustavat > Toimitustapojen integraatiot -> Shipit
  6. Rastita valinta “Integraatio käytössä” ja lisää tunnukset (API Key ja API Secret)
  7. Täytä oikeat tiedot kohtiin “Lähettäjän tiedot”
  8. Tallenna muutokset

Toimitustapojen lisäys/päivitys verkkokauppaan

  1. Siirry: Sivujen hallinta > Tuotteet > Asetukset > Maksu- ja toimitustavat > Verkkokaupan toimitustavat
  2. Avaa muokattava toimitustapa sinisestä "kynä-ikonista".
  3. Valitse “Lähetyspalvelu integraatio (Ei pakollinen)” valikosta integraation nimi jota toimitustavassa halutaan käyttää (Shipit).
  4. Tallenna muutokset

 

Lisätietoa verkkokaupasta:
» Lue lisää usein kysytyt kysymykset (FAQ): Tuotteet ja verkkokauppa
» Lue lisää ominaisuuksista ja avaa oma verkkokauppa.
» Lisää Share-napit tuotteisiisi