Helppoa.

Tee kotisivut tai verkkokauppa helposti itse - jopa kymmenessä minuutissa

Kokeile ilmaiseksi 2 viikon ajan

Kotisivukoulu

Pidäthän huolen siitä, että yrityksesi tiedot ovat ajan tasalla

Maanantai 30.3.2020 - Janne

Haluamme muistuttaa sinua, että erityisesti tällaisina poikkeusaikoina on tärkeää, että yrityksesi yhteystiedot ja aukioloajat ovat ajan tasalla. Näin asiakkaat tietävät milloin ja mistä he voivat ostaa yrityksesi tuotteita ja palveluita.

Ravintolat, baarit, teatterit ja monet muut toimijat ovat joutuneet sulkemaan oviaan. Asiakkaat viettävät paljon aikaa kotona ja siitä johtuen aikaa kulutetaan televisiota ja Netflixia katsoen, pelaamalla ja etenkin nettiä selataan ahkerasti. Epidemia ei ole kuitenkaan vaikuttanut siihen, etteivät ihmiset tarvitsisi ja kaipaisi tiettyjä palveluita ja tuotteita.

Kannustamme sinua panostamaan kotisivujesi ajantasaisuuteen ja tarkistamaan vähintäänkin yrityksesi perustiedot, jotta asiakkaasi saavat tarvittavat tiedot toiminnastasi.

Vinkkejä kotisivujen kehittämiseen

  1. Kaikki tiedot ajan tasalla
    Tarkista yrityksesi perustietojen oikeellisuus kuten osoitetiedot ja aukioloajat. Jos yrityksesi aukioloajat ovat muuttuneet, ilmoita siitä myös kotisivuillasi.
  2. Mahdollista asiakkaiden helppo yhteydenott
    Kotisivuilla, kuten muutenkin elämässä, kehotukset ohjaavat tekemään toimenpiteitä. Lisää kotisivuillesi kehottavia elementtejä (Call to Action), kuten esimerkiksi "Ota yhteyttä", "Soita meille", "Selaa tuotteita" tai muuta toimenpiteitä edistäviä kehotuksia. Näillä toimenpiteillä saattaa olla yllättävän positiivisia vaikutuksia.
  3. Tuo tuotteesi ja palvelusi helposti saataville
    Kun sivustolla vierailija löytää tarjoamasi tuotteet ja palvelut, on siitä tietenkin vain hyötyä. Muista pitää sivustosi siistinä ja helppona käyttää.

    • Anna tarpeeksi paljon tietoa, mutta älä jaa kaikkia mahdollista, jotta asiakaan on helppo sisäistää tarjoama.
    • Jäsentele teksti ja muu sisältö selkeästi
    • Tee nostoja tärkeimmistä tuotteistasi ja palveluistasi esimerkiksi etusivulle
    • Käytä tuotteiden esittelyyn ja myymiseen verkkokauppaominaisuutta


  4. Älä anna asiakkaasi odottaa
    Asiakkaat saattavat olla hyvinkin kärsimättömiä, jos vastaus yhteydenottoon viivästyy. Monesti asiakas saattaa kysyä samaa asiaa myös kilpailijoiltasi, joten pidä huoli siitä, että reagoit asiakkaiden yhteydenottoihin nopeasti. 

Jos olet kiinnostunut verkkokaupan perustamisesta, katso myös tämä etumme. Saat Paytrailin maksupalvelun verkkokauppaan kahdeksi kuukaudeksi ilman kuukausimaksua.

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: yhteystiedot, yritystiedot

Miksi jokaisella yrityksellä tulee olla kotisivut?

Torstai 7.2.2019 - Eveliina

Nykyään jokaisella yrityksellä pitäisi olla hyvät ja toimivat verkkosivut toimialasta huolimatta. Listasimme viisi hyvää syytä, miksi.

1. Kotisivut ovat hyvä asiakaspalvelukanava

Kotisivut ovat erinomainen asiakaspalvelukanava. Voit tarjota tietoa yrityksestäsi sekä sen tuotteista ja palveluista, vastata asiakkaiden kysymyksiin, saada tarjouspyyntöjä tai myydä tuotteitasi suoraan sivuilta.

2. Kotisivut ovat löydettävyyden kivijalka

Tänä päivänä asiakkaat etsivät tuotteita ja palveluita ensisijaisesti netistä. Kotisivut mahdollistavat yrityksesi löytymisen netistä, kun tuotteitasi tai itse yritystäsi haetaan. Ilman toimivia kotisivuja on todennäköistä, että kaupat menevät sivu suun.

3. Kotisivut tuovat uskottavuutta

Kotisivut ovat entistä useammin ensimmäinen kontakti potentiaalisen asiakkaan ja yrityksesi välillä. Ammattimaisesti toteutetut kotisivut tuovat pienelle yritykselle lisää uskottavuutta.

4. Kotisivut ovat aina auki

Kotisivuillasi voit palvella asiakkaita vuorokauden ympäri vuoden jokaisena päivänä. Asiakkaasi voivat etsiä tietoa tuotteistasi ja ottaa yhteyttä silloinkin, kun yrityksesi ovet ovat lukossa, eikä kukaan vastaa puhelimeen.

5. Kotisivut mahdollistavat edullisemman markkinoinnin

Toimivat kotisivut tekevät yrityksesi markkinoinnista helpompaa ja edullisempaa. Esimerkiksi hakukone- ja Facebook-mainonta ovat esimerkiksi lehti-ilmoitteluun verrattuna erittäin kustannustehokkaita tapoja hankkia lisää asiakkaita ja myyntiä.

19 kommenttia . Avainsanat: kotisivut, yritys