Helppoa.

Tee kotisivut tai verkkokauppa helposti itse - jopa kymmenessä minuutissa

Kokeile ilmaiseksi 2 viikon ajan

Kotisivukoulu

Lisää toimintakutsupainike Facebook-sivullesi

Maanantai 23.2.2015 - Tiina Rönnberg


Facebook on tuonut yrityssivuille uuden ominaisuuden, jolla voit helposti ohjata liikennettä Facebook-sivultasi kotisivuillesi.

Luo toimintakutsupainike Facebook-sivulle

Toimintakutsupainike sijaitsee Facebook-sivun yläosassa kansikuvan päällä ja se auttaa sivullasi kävijöitä tekemään toimintoja, jotka ovat tärkeitä liiketoiminnallesi. Painikkeen avulla voi esimerkiksi siirtyä suoraan verkkokauppaan tekemään ostoksia tai yhteydenottolomakkeelle pyytämään tarjousta.

Luo toimintakutsupainike Facebook-sivulle

Mieti mikä on kotisivujesi tavoite ja oman liiketoimintasi kannalta paras toimintakehoite (call to action). Esimerkiksi verkkokauppiailla tavoitteena on saada kävijä tekemään tilaus, myyvillä kotisivuilla tavoite taas voi olla vaikkapa tarjouspyynnön tai soittopyynnön jättäminen. Facebook-sivun ylläpitäjät voivat valita toimintakutsupainikkeen muutamasta valmiista vaihtoehdosta, kuten ”Varaa nyt”, ”Ota meihin yhteyttä”, ”Osta nyt” tai ”Rekisteröidy”. Facebook-sivun oikeassa reunassa olevasta palstasta voit seurata tuloksia eli kuinka monta kertaa toimintakutsupainiketta on klikattu viimeisen viikon aikana.

Luo toimintakutsupainike Facebook-sivulle

Ominaisuus ei ole vielä kaikkien Facebook-sivujen käytettävissä, mutta sen on luvattu ilmestyvän kaikille yrityssivuille vuoden 2015 aikana.
 

 

Avainsanat: sosiaalinen media, facebook, toimintakehoite, call to action