Itse kirjoitan usein nettisivujen tekstit niin, että istun alas ja kirjoitan koko sivuston tekstit kerralla. Sitten käyn ne läpi seuraavana päivänä ja parannan niitä. Tämä ei kuitenkaan ole paras tapa, koska en silloin osaa ottaa huomioon, kenelle puhun.
Itse kirjoitan usein nettisivujen tekstit niin, että istun alas ja kirjoitan koko sivuston tekstit kerralla. Sitten käyn ne läpi seuraavana päivänä ja parannan niitä. Tämä ei kuitenkaan ole paras tapa, koska en silloin osaa ottaa huomioon, kenelle puhun.
Tiedät usein kotisivujesi kävijöistä yllättävän paljon.
Jos henkilö klikkaa linkkiä Palvelut teollisuudelle hän on mitä todennäköisimmin teollisuusyrityksen edustaja. Jos taas henkilö klikkaa linkkiä Omakotitalon puutarhan hoito hän luultavasti asuu omakotitalossa.
Mieti jokaisen sivun kohdalla, mitä tiedät juuri sille sivulle päätyneestä kävijästä. Muuta sen jälkeen sivun tekstit sellaiseen muotoon, että ne puhuttelevat juuri häntä.
Esimerkiksi:
Omakotitalon puutarha vaatii erityistä huolenpitoa keväällä, jotta...
Omakotitalosi puutarha vaatii sinulta erityistä huolenpitoa keväällä, jotta...
Kun otat huomioon kävijäsi ja puhuttelet juuri häntä, saat henkilökohtaisemman kontaktin kävijääsi, jolloin viestisi menee suuremmalla todennäköisyydellä perille.