Helppoa.

Tee kotisivut tai verkkokauppa helposti itse - jopa kymmenessä minuutissa

Kokeile ilmaiseksi 2 viikon ajan

Keskustelu

Janne / KotisivukoneKotisivukone päivitetty 8.3.20128.3.2012 11:59
Kotisivukone on jälleen päivitetty. Alla lista merkittävimmistä uudistuksista ja korjauksista. Jos sivujen näkymä näyttä olevan rikki, kannattaa sivu ladata uudestaan ctrl+R -näppäinyhdistelmällä.

- Verkkokauppa: Hakukone-ominaisuutta parannettu verkkokaupan osalta niin julkisella kuin verkkokaupan hallinnan puolella. Hakukone huomioi tuloksissa seuraavat tuotetiedot (Tuotteen nimi, tuotekuvaus, tuotenumero, avainsanat, tuotevaihtoehdot sekä lisätiedot)

- Verkkokauppa: Tuotteiden hinnan näyttö ilman arvonlisäveroa

- Verkkokauppa: Ostoprosessin selkeyttäminen, jossa ostoskori on eriytetty omaksi sivuksi.
(Ostosprosessissa on merkitty eri vaiheet: 1. Tilaajan tiedot, 2. Toimitus- ja maksutapa, 3. Yhteenveto, 4. Maksaminen ja tilaaminen sekä 5. Valmis)

- Verkkokauppa: Tuotteiden linkitys eri tuoteryhmiin. (Kun tuotetta muokataan, päivittyy tuotteen tiedot kaikissa linkitetyissä tuotteissa)

- Verkkokauppa: Tilausten vienti Excel-tiedostoon

- Verkkokauppa: Tuotteiden tuonti verkkokauppaan Excel-tiedostosta (Toiminto päivittää tällä hetkellä tuotteet vain uusina tuotteina verkkokauppaan)

- Verkkokauppa: Verkkokaupan tilaus luo viitenumeron tilauksen yhteydessä, joka näytetään myös asiakkaan tilausvahvistuksessa.

- Verkkokauppa: Tuoteryhmälaatikon alatuoteryhmien linkkien piilotus

- Verkkokauppa: Tuotteiden hintojen näyttäminen etusivulla korjattu

- Verkkokauppa: Useita parannuksia ja korjauksia

- Komponenttisivut: Voidaan asettaa komponenttisivu etusivuksi (yleisesti myös mikä tahansa muu sivu)

- Komponenttisivut: Mahdollisuus tehdä kuvasta linkki

- Komponenttisivut: Useita parannuksia käytettävyyteen

- Komponenttisivut: Jos komponenttisivu on kansiossa, näytetään sivu myös linkkilistalla.

- Komponenttisivut: Kun sivu jaetaan Facebookissa, ei jako sisällä enää sanaa "Komponenttisivut"

- Komponenttisivut: Sivun kuvaus ja avainsanojen toimivuus korjattu.

- Komponenttisivut: Korjattu, jos teksti oli kokonaan linkki, tekstiä/linkkiä ei voitu muokata.

- Blogi: Blogin nostolaatikon "Lue lisää" linkkiä klikatessa, avautuva blogisivu ei johda blogikirjoituksen loppuun reCAPTCHA -kenttään vaan jää sivun yläosaan blogikirjoituksen alkuun.

- Asiakassalkku: Suosittelijoiden raporttiongelma korjattu


Seuraava päivitys tullaan tekemään noin kahden viikon kuluttua, jolloin julkaisemme Verkkokauppa Laaja-ominaisuuden. Verkkokauppa Laaja tulee sisältämään mm. seuraavia ominaisuuksia:
- Kuponkikampanjat (Alekoodit)
- Verkkokaupan asiakastili
- Prinetti-integraatio
- Matkahuollon integraatio (Lähellä- ja Jakopaketti)

Verkkokauppa Laajan ominaisuudet ovat tällä hetkellä beta-testissä testiasiakkaillamme, joten julkaisu tehdään mahdollisimman nopealla aikataululla.

kauppiasRe: Kotisivukone päivitetty 8.3.20128.3.2012 13:04
Hienoa että kauan kaivattu alekoodit ominaisuus tulee vihdoin! Olette nimenneet version 'Laaja' nimellä, tarkoittaako tämä myös sitä, että tästä versiosta veloitetaan erikseen?

PettynytRe: Kotisivukone päivitetty 8.3.20128.3.2012 13:30
No juu. Onhan siinä hyvää päivityksen myötä tullut esim. tuotteiden linkitys. Ostoprosessin selkeyttämisestä voidaan kyllä olla montaa mieltä. Nyt vaiheita on jopa entistä enemmän - vaiheita on - tilaajan tiedot - toimitus ja maksutapa - yhteenveto - maksaminen ja tilaaminen (täysin turha suomen verkkomaksujen logosivu) - suomen verkkomaksujen sivuille siirtyminen jne. Asiakas joutuu käymään melkoisen klikkailuviidakon ennen kuin pääsee lopulta ostamaan tuotteen.

Verkkokauppaohjelmistoissa yleisesti pyritään koko ajan lähemmäs yhden sivun ostoskorimallia jossa kaikki toiminnot valitaan yhdeltä sivulta, tai ainakin mahdollisimman vähäisellä sivumäärällä. Tämän on todettu nostavan ostoprosenttia. Siksi en ymmärrä tätä "parannusta". Toki yläreunassa olevat ostovaiheen ilmaisimet ovat hyvät mutta miksi ostotapahtumaa pitää entisestään pidentää.

Laaja versio sitten tuskin tuo tähän helpotusta. Nuo Laaja version ominaisuudet kyllä kuulostaa hyvältä. Toivottavasti hinta ei nouse.

Toinen pettynytRe: Kotisivukone päivitetty 8.3.20128.3.2012 16:16
Ja tuntuu välillä siltä että parannuksia tehdään verkkokauppa-asiakkaille suht tiheään, mutta perustoimintoja ei paranneta. Yli vuosi on odoteltu parannusta jossa vois keskustelupalstalla käyttää euro merkkiä ja edelleenkään sivuston sisältöä ei voi ladata zip pakettina hallintapaneelista. Täysin käsittämätöntä että nämäkin asiat on luvattu jo toista vuotta sitten lisätä, mutta että edelleen niitä odotetaan. Nämä nyt vain jäävuoren huippuna.

RitaRe: Kotisivukone päivitetty 8.3.20128.3.2012 16:23
no niin, hyvää edistystä! Rita

AnskuRe: Kotisivukone päivitetty 8.3.20128.3.2012 16:37
Ihan hyvä juttu. Pari juttua mitkä mun mielestä vaatisi vielä korjausta, olisi nämä: Miksei etusivun tuotenostoihin saa itse valita tuotteita, vaan ne arvotaan randomina? Ja toinen: Miksi etusivun tuotenostoissa näkyvät heti kaikki nippelilisätiedot tuotteesta, mutta yläpalkin tuotteet-linkkiä painamalla päästään selkeämpään alkunäkymään, jossa aluksi näkyy vain kuva, hinta ja "lisää ostoskoriin". Minusta muutos vain kuvalliseksi ja hinnalliseksi alkunäkymäksi toisi lisää selkeyttä etusivuun ja tähän osa omistakin verkkokaupan asiakkaista on toivonut muutosta.

KonekauppiasRe: Kotisivukone päivitetty 8.3.20128.3.2012 17:03
Hyviä muutoksia ja hyvää palvelua!

SariRe: Kotisivukone päivitetty 8.3.20128.3.2012 17:43
"Komponenttisivut: Mahdollisuus tehdä kuvasta linkki"

Miten? Onko tämä ominaisuus vain verkkokauppa-osiossa?

MyyjäRe: Kotisivukone päivitetty 8.3.20128.3.2012 17:58
Olisi hyvä että etusivulle tulevat "uutuus tuotteiden" nostot saataisiin kuvallisiksi. Ei pelkkä teksti kerro mitään. :(

LiisaRe: Kotisivukone päivitetty 8.3.20129.3.2012 11:16
Uudistukset ovat varmasti hyviä, kiitos.

Samaa mieltä nimimerkin "Myyjä" kanssa: Uutuus-tuotteissa pitäisi olla kuvat eikä pelkkä lista!

LiisaRe: Kotisivukone päivitetty 8.3.20129.3.2012 11:32
Lisäyksenä vielä:

Minusta nämä uudet Verkkokauppa Laajan ominaisuudet kuten kuponkikampanjat, asiakastili, Prinetti-integraatio ja Matkahuollon integraatio ovat jokaisen verkkokaupan perus-ominaisuuksia (joiden puuttuminen onkin ihmetyttänyt).

Näiden ominaisuuksien kuuluisi ehdottomasti sisältyä verkkokaupan peruspaketin hintaan sellaisenaan.

Janne / KotisivukoneRe: Kotisivukone päivitetty 8.3.20129.3.2012 16:53
Hei, tässä vastauksia kysymyksiinne ja palautteeseen.

Tosiaan nyt olemme tehnyt hyvin paljon uudistuksia verkkokauppa-ominaisuuteen ja se on ollut täysin suunniteltua, vaikkakin tuotekehitysjaksot hieman venähti odotettua pitemmäksi kuin alun perin oli suunniteltu. Toki olemme huomioineet seuraavissa kehitysjaksoissa myös muitakin ominaisuuksia kuin vain verkkokaupan. Tuotenostoissa on varmasti paljonkin parannettavaa. Ikävä kyllä emme kerkeä tekemään aina kaikkia toivomianne parannuksia, mutta toki laitamme nämä asiat ylös ja päivitämme tuotekehityslistaa jatkuvasti.

Ostoprosessin uudelleen järjestely on toteutettu uudelleen juuri näiden tulevien uudistusten takia. Olemme ehdottomasti tekemässä tulevaisuudessa yhden sivun ostoskorin, mutta tähän mennessä emme vielä ole sellaista kerenneet toteuttamaan.

Tämän hetkisistä teknisistä syistä maksuvaiheissa on "maksaminen- ja tilaaminen"-sivulla erillinen verkkomaksupainike näkyvillä. Tuo sivunäkymä tullaan korvaamaan seuraavien päivitysten aikana niin, että tässä vaiheessa asiakas siirtyy suoraan valitsemansa maksutavan sivulle.

Verkkokauppa Laaja tulee olemaan erillinen lisäominaisuus verkkokauppaan, joten se tulee olemaan myös maksullinen ominaisuus, mutta hinnalla sitä ei ole pilattu missään nimessä. Tiedotamme Verkkokauppa Laajasta hieman myöhemmin enemmän, jolloin myös ilmoitamme ominaisuuden hinnan.

Janne / KotisivukoneRe: Kotisivukone päivitetty 8.3.20129.3.2012 16:57
Hei Sari,
komponenttisivuissa voidaan tehdä kuva linkiksi menemällä kuvan päälle, jolloin kuvan vasempaan yläreunaan ilmestyy "Asetukset" laatikko. Laatikkoa klikkaamalla aukeaa asetukset-ikkuna. Tässä ikkunassa on kohta "Linkki", johon voit syöttää haluamasin linkin.

Janne / KotisivukoneRe: Kotisivukone päivitetty 8.3.20129.3.2012 17:14
Hei vielä kaikille!
Teimme vielä tänään uuden pienen päivityksen, joka on uuni tuore juuri näillä minuuteilla.

Korjasimme päivityksessä muutamia virheitä, sekä lisäsimme hallinan "Tilaukset" osioon uuden sarakkeen, heti ensimmäiseksi vasemmalle puolelle. Tämä sarake kertoo onko; Tilaus kesken (punainen pallo) vai Tilaus valmis (vihreä pallo).

Eilisen päivityksen yhteydessä muuttui myös hieman tilausten hallintaosion tilaukset lista. Listalla on nyt näkynyt enemmän ns. "ei läpimenneitä" tilauksia. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että listalla näkyy myös asiakkaat, jotka eivät ole vielä suorittaneet tilausta loppuun saakka. Nyt tällaiset tilaukset ovat merkitty punaisella pallolla. Jos listalla on tilauksia, joiden kokonaissumma on 0 euroa, tarkoittaa se, että tilaus on vielä kesken, eikä asiakas ole vielä mennyt Toimitus- ja maksutapa-valintojen läpi, jolloin tilaukselle ei ole vielä laskettu lopullista hintaa. Tämä on lähinnä termistöllinen virhe, jota emme kerenneet vielä korjaamaan.

Tällainen toiminto mahdollistaa tulevaisuudessa erittäin hyödyllisen tilausten seurantaominaisuuden, joka näyttää esimerkiksi asiakkaan ostoskorissa olevat tuotteet sekä tilausprosessin vaiheen jossa asiakas juuri katseluhetkellä on. Kehitämme tuota ominaisuutta vielä lisää tulevaisuudessa.

kauppiasRe: Kotisivukone päivitetty 8.3.20129.3.2012 18:13
Täytyy myöntää, että olen erittäin pettynyt saadessani kuulla, että alekoodit ominaisuus tullessaan onkin maksullinen! Tämän perusominaisuuden puuttuminen on ollut niin suuri puutos, että olen joka maksukauden katkolla ollessa miettinyt palveluntarjoajan vaihtamista. Nyt sitten tuon ominaisuuden lisäksi pakotetaan ostamaan muuta, meidän kauppaamme tarpeetonta, niin ei tästä yrittäjän mieli parane.

Niko / Innovitale.comRe: Kotisivukone päivitetty 8.3.201210.3.2012 1:30
Täytyy kyllä tässä vaiheessa yhtyä muihin verkkokauppiaiden kommentteihin. Kyllä pitäisi nyt tulossa olevan "laaja" vaihtoehdon ominaisuudet olla jo ihan perus verkkokauppa ominaisuuksissa mukana. Maailmaa valloittavat muut ominaisuudet "Toivelista jäsenille, google merchant, facebook sivu myynti ja monet muut palvelut" ymmärtäisi olevan lisäominaisuuksia. Lisää porukkaa sinne kehityksen puolelle, jotta päästään samalle tasolle kuin wp toteutukset on kiitos :)

Nytkin tehdyt uudistukset ovat kyllä mahtavia =)

ps. Mitenkäs onnistuu etusivun luonti betalla?

Vastaus:Hei Niko,
eli komponenttisivuilla voidaan tosiaan tehdä myös etusivu ja etusivuksi voidaan itse asiassa asettaa mikä tahansa sivu.
Lisätietoa tuosta asiasta löytyy Kotisivukoulusta http://www.kotisivukone.fi/blogi/2012/03/08/66

Kaikki pitäis saada, mutta ilmaiseksi...Re: Kotisivukone päivitetty 8.3.201210.3.2012 9:36
Itse olen ollut tyytyväinen verkkokauppaan ja kotisivukoneeseen. Kiitos siitä kotisivukoneelle!

Miksi ihmisten pitää aina valittaa kun tulee jotain uutta? Koskaan ei olla tyytyväisiä. Kotisivukoneella on varmaan tuhansia asiakkaita ja siitä porukasta tietenkin löytyy aina valittajia sun muita ammattimanaajiaa. Harmisllista vain että ne kiittäjät kirjoittelevat harvemmin.

Huomioikaa sellainen seikka, että verkkokauppa ei maksa kuin 10 euroa ja perusominaisuuksien kanssa 27,90 euroa. Miksi kuvittelette saavanne sellaisella hinnalla KAIKKI mahdolliset toiveenne??!? Ottakaa nyt järki käteen!! Jos verkkokaupan laajennuspaketti maksaa sitten 5 tai 10 tai ihan vaikka enemmänkin, niin kotisivukoneen verkkokauppa on edullinen siitä huolimatta edullinen verrattuna vastaaviin verkkokauppoihin.

Ja muistakaa ja miettikää viisaat yrittäjäkolleegani, luuletteko todellakin että kotisivu koneen tämä edellä mainittu YRITTÄJÄMIELI paranee kun kaikki vaan vinkuu ja valittaa että kaikki maksaa. Yritys se Kotisivukonekin on! Eikä varmasti tuotteiden ominaisuuskehitys ole ilmaista.

Itse en tarvitse tuollaisia laajoja ominaisuuksia, joten hyvä niin että ne tulee lisäominaisuuksiksi. Uskoisin että jos laajat ominaisuudet tulisi verkkokaupan perusominaisuuksiksi niin perus verkkokaupan hinta saattaisi nousta kaikilla, koska se on jo muutenkin edullinen. Eikös se ole ihan reilua, että näistä ominaisuuksista voidaan maksaa jos niitä tahdotaan käyttää ja perus verkkokaupan hinta voidaan pitää edullisina niitä tarvisemattomille?

Vastaus:Hei,
Tämä on juuri ollut ajatuksemme, että voimme edelleen tarjota asiakkaillemme edullisia palveluita.

Se on totta, että emme voi toteuttaa kaikkien asiakkaiden toiveita, koska Kotisivukoneella on yli
10 000 asiakasta. Pyrimme kuitenkin aina tuottamaan palvelua, joka miellyttää mahdollisimman suurta asiakaskuntaamme. Keskustelu on aina hyvästä, jotta saamme ideoita tuotekehitykseemme. Mitään ominaisuustoivetta emme kuitenkaan sivuuta, vaan kaikki kirjataan aina ylös. Näin saamme pidettyä tuotekehityslistamme ajan tasalla.

KauppiasvaanRe: Kotisivukone päivitetty 8.3.201210.3.2012 11:47
Positiivista on mielestäni se, että nyt päivityksiä tulee tasaiseen tahtiin ja virheitä korjataan huomattavasti nopeammalla aikataululla kuin esim. vuosi sitten. Monet ongelmat on korjattu ja tuo Laaja ominaisuus tuo vielä monet puuttuvat ominaisuudet.

Olen osittain samaa mieltä, että nämä ko. ominaisuudet kyllä periaatteessa pitäisi kuulua ihan normaalin verkkokaupan valikoimaan (ja lähes kaikilla palveluntarjoajilla ne kuuluukin) - mutta tässä on tosiaan huomattava tuo Kotisivukoneen hintataso. Eli vaikka tuo Laaja ominaisuus jotain tulee maksamaankin niin verkkokaupan ylläpitäminen Kotisivukoneen kautta on todennäköisesti sen jälkeenkin aika edullinen, ainakin joihinkin toisiin palveluntarjoajiin verrattuna. Tosin tässä tulee taas esiin se, että noissa kilpailijoiden palveluissa on jo tällä hetkellä monesti esim. nuo Nikon mainitsemat Facebook myynti-integraatiot yms. ominaisuudet.

Itse toivon, että tuo Laaja palvelun lanseeraaminen tuo Kotisivukoneelle lisäresursseja palvelun kehittämiseen jatkossa. Vaikka ominaisuuksien suhteen ollaaan joissain kohtaa vielä kilpailijoita perässä niin välimatkaa on kyllä kurottu huimasti umpeen viimeisen vuoden aikana.

Vastaus:Verkkokauppa-ominaisuus on laajin erillinen ominaisuutemme, joten siinä riittää jatkuvaa kehitystä nyt ja tulevaisuudessa.

Tämän Verkkokauppa Laaja-ominaisuuden tarkoitus on nimen omaan on palvella sellaisia verkkokauppoja jotka tarvitsevat hieman enemmän verkkokaupalta kuin mitä perus verkkokauppa-ominaisuus tarjoaa. Verkkokauppa Laaja-ominaisuus tulee alkukevään/kevään aikana saamaan rinnalleen vielä lisää arvoa kun lanseeraamme uuden palvelumme, mutta siitä lisää hieman myöhempänä ;)

Olemme panostaneet tuotekehitykseemme paljon viimeisen puolen vuoden aikana ja pyrimme jatkuvasti parempaan ja tehokkaampaan tuotekehitykseen. Tällä hetkellä Kotisivukoneen tuotekehityksessä työskentelee seitsemän henkilöä kokopäiväisesti tekemässä parhaansa palveluidemme eteen.

HJ Visions / JaniRe: Kotisivukone päivitetty 8.3.201211.3.2012 10:51
Kotisivujen naamakirjaan asiasta jo kirjoitin ja niinkuin muutamat kommentit yllä asiani koskee ostoskorin tilaus härdelliä. Omasta ja joidenkin asiakkaiden mielestä tilauksen eteneminen voisi olla eri järjestyskessä. Moni asiakas jättää tilauksen sikseen kun toimituskulut näkee vasta tilaustietojen kyselyn jälkeen, varsin tärkeä seikka kun yritykseni toimituskulut perustuvat ns. todelliseen painoon perustuvaan maksuun.

Onko käytännössä mahdoton idea siirtää toimitustapa valinta ennen tilaustietojen kyselyä?

Sitten kehutaan:

Tuotekopiointi useaan ryhmään: Hieenoo!
Komponentti etusivu: Cool!
Verkkokaupan hinnoittelu: Edullinen ja ei valittamista jos laaja versio maksaa pikkisen extraa

Parannus ehdotus: Kun nyt muuttaa otsikko tai väliotsikon koko se vaikuttaa myös tuotteiden nimien kokoon ( jos otsikko etusivulla iso niin kaksirivinen tuotenimi menee päällekkäin ). Olisiko mahdollista saada verkkokaupan tuotteiden fonttimääritykset erilleen muusta sivustosta halutessaan?

Vastaus:Hei Jani,
hienoa että huomasit tuollaisen yksityiskohdan verkkokaupassamme! Olemme kanssasi samaa mieltä, että asiakkaan tulisi ehdottomasti nähdä tilauksen loppusumma kokonaisuudessaan ennen asiakastietojen syöttöä, joten teemme viikon sisään vielä pienen päivityksen jossa mm. tuo asia tullaan korjaamaan. Saman päivityksen yhteydessä saamme poistettua ylimääräisen vaiheen "Maksaminen ja tilaaminen".

Väliotsikolle on määritelty yksi css-määritelmä, joka vaikuttaa koko sivuston väliotsikoiden kokoon. Toki tämän asian saa kierrettyä pienillä css-muutoksilla. Eli jos itselläsi on taitoa muokata css-tiedostoa, niin voit toki pakottaa tuotelistauksen väliotsikon koon pysymään tietyn kokoisena. Voit myös olla yhteydessä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@kotisivukone.fi, joka voi auttaa sinua tuossa asiassa.

KauppiasvaanRe: Kotisivukone päivitetty 8.3.201212.3.2012 9:50
Samaa mieltä Janin kanssa tuosta ostoskorin järjestystä. Toimitustapa voisi tosiaan olla ennen tilaustietoja. Ja vielä parempi - eikö tuon ensimmäisen ostoskorisivun (josta siirrytään eteenpäin "Kassalle" painikkeella) voisi yhdistää tuohon toimitustavan valintasivuun? Näin vähenisi yksi turha vaihe tuosta ostoprosessista.

saRe: Kotisivukone päivitetty 8.3.201213.3.2012 16:25
Koska saadaan alekoodi-toiminto käyttöön?

Janne / KotisivukoneRe: Kotisivukone päivitetty 8.3.201214.3.2012 16:39
Tervehdys jälleen!
Olemme jälleen ahkeroineet ja teimme vielä hieman muutoksia liittyen edelliseen päivitykseen.

Ensinnäkin tahdomme kiittää hyvästä asiakaspalautteesta! Olemme nyt tehneet muutamia uudistuksia ja korjauksia mm. asiakaspalautteen perusteella.

Tilausprosessi
Tilausprosessi on nyt yksi vaihe vähemmän, eli poistimme kokonaan neljännen kohdan "Maksaminen ja tilaaminen". Kun asiakas on valinnut verkkomaksun ensimmäisessä vaiheessa "1. Toimitus- ja maksutapa", on kolmannessa vaiheessa "3. Yhteenveto" "Maksa tuotteet"-nappi, jonka jälkeen asiakas siirtyy suoraan valitsemaansa verkkomaksupalveluun.

Jos taas maksuvaihtoehtona käytetään jotain muuta maksutapaa kuin verkkomaksuja, on yhteenveto-sivulla "Osta tuotteet"-nappi.

Tilausprosessin uudistettu järjestys on seuraavanlainen:
1. Toimitus- ja maksutapa
2. Tilaajan tiedot
3. Yhteenveto
4. Valmis

Tilaukset
Nyt tämän uudistuksen myötä verkkokaupan hallinnassa tilauslistalla ei näy enää 0.00 ? tuotetilausrivejä. Tilaus luodaan siinä vaiheessa kun asiakas on syöttänyt tietonsa verkkokauppaan, joten nämä tilaukset näkyvät edelleen tilauslistalla punaisena eli statuksella "Tilaus kesken".
Huom. Suosittelemme että keskeneräisiä tilauksia ei poisteta turhan nopeasti, koska asiakas saattaa vielä tilata tuotteet. Jos tilauksen status on ollut esim. useita tunteja "punaisella", voidaan tuotteiden varastosaldot palauttaa takaisin verkkokauppaan ja mahdolliset odottavat tilaukset poistaa listalta. Tähän asiaan olemme kehittämässä tulevaisuudessa hieman helpottavia toimintoja.

Edellisen päivityksen aikana oli tilauslistan maksusarakkeesta poistunut "kesken"-statukset. Nämä on nyt palautettu myös listalle. Kesken status ilmestyy listaan kun asiakas on valinnut maksutavaksi verkkomaksun, mutta ei ole palannut maksun jälkeen takaisin kauppaan tai hän on omatoimisesti keskeyttänyt ostosprosessin maksupalvelussa.

Joillakin asiakkailla oli ilmennyt ongelmia tilauksen tiedoissa. Virhetilanteessa tilaustiedoissa oli ostettujen tuotteiden kappalemäärät tallentuneet väärin. Myös tämä on nyt korjattu.

EmmaRe: Kotisivukone päivitetty 8.3.201214.3.2012 20:23
Uudistuksen myötä mikään Paypal-maksu ei ole mennyt läpi ja tilaukset näkyvät kuitenkin tilausten hallinnassa vihreällä palluralla.

Vastaus:Hei Emma,
Jos tilaus on mennyt läpi Paypalin kautta (kuten tämä vihreä pallura kertoo) on asiakas siis palannut Paypalin maksupalvelusta normaalisti takaisin verkkokauppaan ja näinollen verkkokauppa on toimitut oikein. Eli tässä tapauksessa erittäin epätodennäköistä, että vika olisi Kotisivukoneen päässä.

Jollei asia ole vielä selvinnyt, suosittelen ottamaan yhteyttä Paypaliin, josko heiltä löytyisi selitys asiaan.

Voit myös varmuuden vuoksi laittaa sähköpostia asiasta meidän asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@kotisivukone.fi, joten voimme vielä tarkistella asiaa meidän päästä.

Janne / Kotisivukone

Janne / KotisivukoneRe: Kotisivukone päivitetty 8.3.201216.3.2012 17:00
Hei,
Kotisivukonetta on jälleen päivitetty!

Olemme tehneet viime aikoina paljon päivityksiä verkkokauppa -ominaisuuteen. Teimme myös tänään pienen päivityksen, jossa teimme muutaman korjauksen tilausprosessiin. Joillakin asiakkailla on havaittu virheitä tilaustiedoissa, joten myös nämä on korjattu tämän päivän päivityksessä. Jos kuitenkin tilaustiedoissa vielä ilmenee uusia virheitä, pyydämme teitä olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme.

Verkkokauppiaita on viime päivinä hämmästyttänyt suuret määrät ns. kesken jääneitä tilauksia. Todellisuudessa tilauksia ei ole jäänyt kesken todennäköisesti sen enempää kuin ennenkään, vaan verkkokauppa on vain näyttänyt nämä tilaukset hieman eri tavalla kuin aikaisemmin.

Tilausprosessi
Uudistetusta tilausprosessista on poistettu kokonaan vaihe "Maksaminen ja tilaaminen", joten nyt tilausprosessi on lyhyempi.

Nykyinen tilausprosessi menee seuraavalla tavalla verkkokaupan julkisella puolella:
Asiakas siirtyy ostoskorista valitsemaan toimitus- ja maksutavan, jonka jälkeen asiakas syöttää omat tilaajan tiedot tilauslomakkeeseen. Tämän jälkeen asiakas näkee tilauksen yhteenvetosivun, jonka jälkeen asiakas siirtyy maksamaan ostokset verkkomaksusivulle tai vastaavasti jos tilaukseen ei ole valittu verkkomaksua, tilaa asiakas tuotteet välittömästi.

Sivujen hallinnan tilaukset
Olemme uudistaneet myös tilauslistan näkymää. Ensimmäinen sarake näyttää nyt tilauksen tilan, johon tilaus on merkitty joko vihreällä (Valmis) tai keltaisella (Tilaus kesken) ikonilla.

Kun asiakas on tilausprosessissa valinnut toimitus- ja maksutavan ja painaa "Jatka"-nappia, näkyy tilaus jo tilauslistalla keltaisella ikonilla, mutta tilauksen tiedoissa ei näytetä vielä tilaajan nimeä.
Kun asiakas on syöttänyt tilaustietonsa ja edennyt yhteenvetosivulle, näytetään tilaustiedoissa asiakkaan nimi. Tässä vaiheessa tilaus on edelleen keltaisella ikonilla.
Kun asiakas on yhteenvetosivulla, on myös ostoskorissa olevien tuotteiden varastosaldot varattuna. (Tämä estää varastosaldon menemisen miinusmerkkiseksi).
Huom. Asiakas saattaa vielä tässä vaiheessa palata kauppaan selaamaan tuotteita ja tehdä tilauksen myöhemmin, joten emme suosittele tilauksen poistamista ennen kuin tilaus on ollut kesken tunnista muutamaan tuntiin. Jos varastosaldot palautetaan ja tilaus poistetaan, kun asiakas on ostamassa tuotteita, ei tilausprosessi onnistu.

Lisäsimme myös hallinnan tilauslistan jälkeen lyhyet ohjeet ikoneista ja niiden merkityksistä.

Janne / KotisivukoneRe: Kotisivukone päivitetty 8.3.201216.3.2012 17:02
Edellisessä postissa unohdin mainita, että postistuslistalle liittyminen on myös muutettu niin, että asiakkaan tiedot tallennetaan vasta kun tilaus on viety loppuun saakka.

carftRe: Kotisivukone päivitetty 8.3.201230.3.2012 9:26
onkos nyt mitään ajankohtaa tuohon laaja päivitykseen ?

Vastaus:Hei,
Verkkokauppa Laaja julkaistaan ensiviikolla. Tiedotamme asiasta lisää lähempänä ajankohtana.

Janne / Kotisivukone

carftRe: Kotisivukone päivitetty 8.3.201212.4.2012 8:14
Nyt rupeaa jo vähän jännittämään, että missä kohtaa viikkoa Laaja pukataan pihalle.

wayaRe: Kotisivukone päivitetty 8.3.201217.4.2012 12:32
Ei ole Laajaa näkynyt...

Heikki / Kotisivukoneen AsiakaspalveluRe: Kotisivukone päivitetty 8.3.201217.4.2012 15:48
Hei Waya,

Laaja verkkokauppa on valmis, mutta lanseeraus on kesken. Toki kaikille innokkaille laaja verkkokauppa voidaan laittaa testattavaksi tuonne omaan kauppaan. Kerrotko vain asiakasnumerosi, niin laitamme laajan vaikka viikoksi teille koekäyttöön.

- Heikki

wayaRe: Kotisivukone päivitetty 8.3.201217.4.2012 15:52
Asiakasnumero 100150718. Saan varmaan s-postitse tarkempia tietoja?

EijaRe: Kotisivukone päivitetty 8.3.201217.4.2012 23:44
Haluaisin myös testata Laajaa.
Asiakasnumero: 10086089

Janne@allencarr.fiRe: Kotisivukone päivitetty 8.3.201218.4.2012 17:37
Laajaverkkis on loisto. Alekkoodit antaa potkua markkinointiin. Suosittelen!

MerjaRe: Kotisivukone päivitetty 8.3.201228.4.2012 20:23
Olisin myös kiinnostunut testaamaan Laajaa. Asiakasnumero on 100131834.

xRe: Kotisivukone päivitetty 8.3.201230.4.2012 11:00
Paljonko tuo laajan hinta tulee olemaan?

Heikki / Kotisivukoneen AsiakaspalveluRe: Kotisivukone päivitetty 8.3.20122.5.2012 17:36
Moi,

Laajan verkkokaupan hinta on siis 20,00 / kk. Simppelisti hinnoittelu menee näin:

Verkkokauppa: 10,00 / kk
+ Laaja verkkokauppa: 10,00 / kk

Yhteensä 20,00 / kk

- Heikki

TRe: Kotisivukone päivitetty 8.3.20124.5.2012 17:02
meille kans. :) 100138039



Vastaa viestiketjuun

Otsikko:*
Viesti:*
Lähettäjä:*
Sähköpostiosoite:
Lähetä vastaukset sähköpostiini: