Helppoa.

Tee kotisivut tai verkkokauppa helposti itse - jopa kymmenessä minuutissa

Kokeile ilmaiseksi 2 viikon ajan

Kotisivukoulu

Yleisiä hakukonemyyttejä

Perjantai 11.6.2010 - Heikki Tirkkonen


Hakukoneoptimointiin liittyy paljon epätietoisuutta. Vaikka netistä löytyy paljon ohjeita ja neuvoja sivujen näkyvyyden parantamiseksi, osa niistä on hyvinkin huonoja. Kuten mikään muukaan osa bisneksestä, hakukoneoptimointi ei ole helppoa ja halpaa. Päätimme täten uhrata muutaman hetken paljastaaksemme kolme yleisintä myyttiä hakukoneisiin liittyen.

Avainsanat: hakukoneoptimointi


Kommentit

22.2.2011 12:59  J2

Maksullisten mainosten kautta tulevien kävijöiden merkitystä ei kuitenkaan koskaan saa väheksyä. Jos maksan sisääntulevasta keskimäärin 50 senttiä, mutta saan takaisin noin 2,5 euroa niin olen viisinkertaistanut sijoitukseni. Saako tällaista voittoa tehtyä missään muualla?
Lisäksi osa kävijöistä pitää maksettuja mainoksia luotettavampina kuin optimoituja tuloksia. Eikä tule unohtaa kävijöiden sivustolla käyttämää aikaa, sivulatausten määrää yms.
ps. Lukuisten kokemusten kautta voitaneen kyllä jokseenkin todeta, että välillä ns. p*slalinkit tiputtavat tuloksia selvästi. Penaltyä tulee niin että tutisee...

3.6.2011 15:18  Porvoo

meta-description tagilla on ainakin merkitystä, koska hakukoneet usein käyttää hakutuloksissa meta-description tagin sisältöä sivuston esittelytekstinä.

8.6.2011 23:18  Sähköisen Markkinoinnin Koulutus

Porvoo, tuo on totta.
Taas Meta Keywordeillä ei optimoinnissa ole merkitystä.
Jotain käyttöä sille ollaan kuitenkin keksitty! Mikäli organisaatiolla on enemmän ylläpitäjiä, meta keyword-tagia voidaan käyttää sisällöntuotannon ohjenuorana - laitetaan ne muutaman avainsanat, joita kyseinen dokumentti koskettaa paikoilleen meta keywordeihin. Tämä on osoittautunut joillakin isommilla asiakkailla kätevähköksi tavaksi käyttää muuten hyödytöntä elementtiä hyödyksi!


Kommentoi kirjoitusta


Nimi:*

Kotisivun osoite:

Sähköpostiosoite:

Lähetä tulevat kommentit sähköpostiini