Kotisivukoulu
Tee viestinnästäsi toimivampiTorstai 11.3.2010 - Helena Rebane Kotisivut on loistava tapa kommunikoida asiakkaidesi kanssa – jaat tietoa siitä, mitä teet, millaisia palveluita tai tuotteita tarjoat ja miten voit auttaa asiakkaitasi. Kun olet ottanut ensimmäisen askeleen – luonut kotisivut – saatat alkaa miettiä lisää tapoja tavoittaaksesi asiakkaasi. SähköpostitOletko koskaan saanut tervehdysviestiä yritykseltä rekisteröitymisesi tai tuotteen ostamisen jälkeen? Todennäköisesti olet. Ja todennäköisimmin nämä sähköpostit ovat olleet standardimuotoisia automaattivastauksia. Mutta oletko koskaan saanut henkilökohtaista vastausta yrityksen työntekijältä sen jälkeen, kun olet käyttänyt heidän palveluitaan? Monica O'Breinin tuo blogissaan ”Integrating email with social media” esille loistavia esimerkkejä henkilökohtaisista viesteistä, joita hän on saanut yritykseltä nimeltä Lijit. Tässä on muutama pääkohta sähköposteista, joita hän on vastaanottanut:
Etkö itsekin haluaisi vastaanottaa tällaisen sähköpostin? Kotisivukoneella pystyt luomaan omat sähköpostitilin yrityksellesi. Käytä tätä ominaisuutta hyväksesi ja tavoitat asiakkaasi henkilökohtaisemmalla sekä tehokkaammalla tavalla!
PostituslistatKotisivukone tarjoaa myös Postituslista-ominaisuuden. Asiakkaasi, yhdistyksen jäsenet, fanit jne. voivat ilmoittautua postituslistalle, ja voit lähettää heille päivitettyä tietoa tuotteistasi ja tarjouksistasi, uutisia viimeisimmistä tapahtumista yhdistyksessä ja mitä muuta tahansa, minkä uskot olevan oleellista postituslistalle kirjoittautuneille. Postituslista on erittäin hyvä tapa tiedottaa ryhmille asioista, jotka koskevat juuri heitä. Tässä on muutamia ehdotuksia, kuinka parantaa kommunikaatiota postituslistojen avulla.
Postituslistat eivät toimi kaikissa yrityksissä tai organisaatioissa, mutta voivat olla käyttökelpoinen työkalu, jos haluat saavuttaa kaikki asiakkaasi, jäsenesi, jne. samaan aikaan.
KeskustelupalstaKeskustelupalsta on hyvä tapa kahdensuuntaiseen kommunikaation asiakkaiden, yhdistyksen jäsenten ja muiden kävijöiden välillä. Se antaa asiakkaillesi mahdollisuuden kirjoittaa viestejä sinulle ja luo keskustelua keskustelupalstaformaatissa. Hyvä asia on, että voit käyttää Keskustelupalsta-ominaisuutta moneen eri tarkoitukseen:
LomakkeetPostituslista mahdollistaa yhdensuuntaisen kommunikoinnin asiakkaisiisi päin, mutta lomakkeet mahdollistavat myös helpon yhteydenoton sinuun päin. Katsoessamme läpi Kotisivukoneella tehtyjä sivuja huomaamme, että lomakkeita voit käyttää monin eri tavoin:
Mihin tahansa päätät ominaisuutta käyttääkin, se on hyödyllinen työkalu lisätiedon keräämiseen ja asiakkaidesi mieltymysten selvittämiseen.
Ota kaikki hyöty irti näistä loistavista ominaisuuksista, joita Kotisivukone tarjoaa ja tee viestinnästäsi toimivampi!
|
Avainsanat: markkinointi, viestintä, postituslista, keskustelupalsta, lomakkeet |