Helppoa.

Tee kotisivut tai verkkokauppa helposti itse - jopa kymmenessä minuutissa

Kokeile ilmaiseksi 2 viikon ajan

Kotisivukoulu

Hanki kävijöitä kotisivuillesi Pinterestin avulla

Perjantai 29.5.2015 - Tiina Rönnberg

Pinterest on virtuaalinen muistitaulu tai leikekirja, jonne käyttäjät keräilevät erilaisia visuaalisia kirjanmerkkejä ja ryhmittelevät niitä eri aihealueisiin omien kiinnostuksen kohteidensa mukaan. Lue tästä kirjoituksesta mitä annettavaa Pinterestillä voisi olla yrityksesi markkinointiin.

Lue lisää »

8 kommenttia . Avainsanat: sosiaalinen media, pinterest, markkinointi

Kuvien lisääminen päävalikkoon

Keskiviikko 15.4.2015 - Tiina Rönnberg

Tiesitkö, että tekstin lisäksi kotisivujen päävalikkoon voi lisätä myös kuvia? Päävalikossa olevia kuvia voivat olla esimerkiksi sosiaalisen median ikonit, joista linkitetään vaikkapa Facebook tai Pinterest-sivulle.

Lue lisää »

6 kommenttia . Avainsanat: vinkit, päävalikko, sosiaalinen media

Tuo Facebook-sivusi esille kotisivuillesi

Keskiviikko 8.4.2015 - Tiina Rönnberg ja Taina Hult

Facebook-sivun saat tuotua esille kotisivuillesi Facebookin Page Plugin -liitännäisen avulla. Ohjaamalla kotisivuilla kävijöitä Facebook-sivuillesi hankit lisää tykkääjiä ja halutessasi saat liitännäisen avulla kotisivuillasi näkymään myös Facebook-sivujesi julkaisuja, joka on loistava tapa pitää ihmiset ajan tasalla tapahtumistasi.

Lue lisää »

8 kommenttia . Avainsanat: sosiaalinen media, facebook, yhteisöliitännäinen

Tarkista linkkisi Facebookin Debuggerilla

Tiistai 3.3.2015 - Tiina Rönnberg ja Taina Hult

Facebookin Debugger-työkalulla voit tarkistaa ennen linkin jakamista miltä julkaisu tulee Facebookissa jaettuna näyttämään.

Lue lisää »

2 kommenttia . Avainsanat: sosiaalinen media, facebook, otsikko, title, lyhyt kuvaus, meta description

Lisää toimintakutsupainike Facebook-sivullesi

Maanantai 23.2.2015 - Tiina Rönnberg


Facebook on tuonut yrityssivuille uuden ominaisuuden, jolla voit helposti ohjata liikennettä Facebook-sivultasi kotisivuillesi. Toimintakutsupainike sijaitsee Facebook-sivun yläosassa kansikuvan päällä ja se auttaa sivullasi kävijöitä tekemään toimintoja, jotka ovat tärkeitä liiketoiminnallesi. Painikkeen avulla voi esimerkiksi siirtyä suoraan verkkokauppaan tekemään ostoksia tai yhteydenottolomakkeelle pyytämään tarjousta.

Lue lisää »

1 kommentti . Avainsanat: sosiaalinen media, facebook, toimintakehoite, call to action

Ota Facebook haltuun

Tiistai 21.1.2014

Joko sinun yrityksesi on Facebookissa? Sosiaalinen media tarjoaa loistavan keinon päästä lähemmäs asiakkaita ja kasvattaa näkyvyyttä pienelläkin budjetilla. Tässä kirjoituksessa kerromme miten voit hyödyntää Facebookia markkinoinnissa.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: sosiaalinen media, facebook, markkinointi, verkkomarkkinointi

Facebook-sivun päivitykset kotisivuille

Torstai 14.2.2013 - Tiina Rönnberg

Tässä kirjoituksessa opastamme miten saat lisättyä kotisivuillesi Facebookin yhteisöliitännäisen, jonka avulla kotisivuilla saadaan näkymään Facebook -sivujesi päivityksiä ja kotisivuilla kävijöitä saadaan ohjattua myös Facebook -sivuillesi.

Lue lisää »

28 kommenttia . Avainsanat: facebook, sosiaalinen media, sisältö

Sosiaalisemmat kotisivut

Tiistai 15.3.2011 - Helena Rebane

Sosiaalisen median vaikutus online-maailmamme tuskin tulee enää minään yllätyksenä. Olet myös varmasti pohtinut miten voisit itse tehdä kotisivuistasi osan Internetin sosiaalista elämää – aktivoiden vierailijoiden välistä vuorovaikutusta ja saaden heidät viihtymään paremmin kotisivuillasi. Tässä muutamia ehdotuksia kuinka kotisivusi hyötyvät sosiaalisen median applikaatioista.

Lue lisää »

6 kommenttia . Avainsanat: vinkit, sosiaalinen media, viestintä, facebook, share

Facebook puhaltaa yritykseesi henkeä

Maanantai 4.10.2010 - Heikki Tirkkonen

Vaikka suurin osa meistä käyttää Facebookia yhteydenpitoon ja turhanpäiväiseen höpötykseen ystäviemme kanssa, ei tulisi unohtaa sen toimivan myös tehokkaana liiketoimintaa tukevana työkaluna. Facebook on loistava alusta niin tuotteiden kuin palveluiden markkinointiin sekä asiakkaiden kanssa kommunikointiin. Eivätkä Farmville ja Mafia Wars pelaa itse itseään.

Lue lisää »

2 kommenttia . Avainsanat: vinkit, sosiaalinen media, facebook

Sosiaalinen media? Mitä se on?

Maanantai 27.9.2010 - Vieraskirjoittaja: Teemu Kinnunen

Sosiaalinen media on jo pitkään ollut hirvittävän hypetyksen (=suurennellaan ja luodaan kohtuuttoman suuria odotuksia) kohteena. Puhutaan, että miten kaikki siirtyy internetiin ja sosiaaliseen mediaan. Puhutaan siitä miten tärkeää sosiaalinen media on yritykselle, joka haluaa menestyä ja saada näkyvyyttä. Mutta kuinka moni oikeasti edes tietää mitä tarkoittaa sosiaalinen media?

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: sosiaalinen media, sisältö, blogi, facebook, youtube, web 2.0

Kuinka käsitellä sosiaalisen median hylkiöt

Maanantai 30.8.2010 - Heikki Tirkkonen

Sosiaaliset verkostot ovat hienoja. Ne helpottavat ajatusten ilmaisua ja mahdollistavat yhteydenpidon samalla aaltopituudella oleviin ihmisiin. Niin lukiolaiset kuin isoäiditkin ovat sinutteluväleissä Web 2.0:n kanssa. Vaikka suurin osa meistä osaa leikkiä kiltisti yhdessä viraalihiekkalaatikossa, aina löytyy muutamia jotka kokevat tehtäväkseen hankaluuksien aiheuttamisen. Näitä riiviöitä kutsutaan trolleiksi (eng. peikko).  Trolleista ei pidä kukaan, mutta mikä ihme se sellainen on ja miksi he tekevät mitä tekevät?

Lue lisää »

1 kommentti . Avainsanat: vinkit, sosiaalinen media

SlideShare

Maanantai 12.7.2010 - Heikki Tirkkonen

SlideShare on kätevä työkalu, jonka avulla voit jakaa esityksiä ja dokumentteja.

Sen kautta voit ladata PowerPoint, OpenOffice ja Keynote esityksiä sekä Word ja OpenOffice dokumentteja. Lisäksi voit jakaa ne Kotisivukoneella tehdyillä sivuillasi. Sisältö leviää myös helposti sosiaalisten medioiden kuten Linkedlnin, Facebookin ja Twitterin kautta. Mikä parempaa, tiedostojesi avainsanat indeksoidaan hakukoneisiin, nostaen samalla sijoitustasi niiden hakutuloksissa.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: markkinointi, sosiaalinen media

Kuinka markkinoit blogiasi

Maanantai 5.7.2010 - Heikki Tirkkonen

Internetin blogitarjontaan tulee päivittäin tuhansia uusia blogeja, joiden kirjoittajat toivovat, heidän tuotoksestaan tulevan seuraava suuri hitti. Monet kuvittelevat, harhaanjohtavasti, blogeista tulevan automaattisesti suosittuja.  Muuta ei tarvita kuin blogin luonti ihmismassojen ilmaantuessa hyökyaallon lailla paikalle. Tätä mentaliteettia ei luonnollisestikaan voida soveltaa 99-prosenttiin blogeista.

Suurin kysymys blogin menestyksen ympärillä on tuttu miksi. Miksi ihmiset lukisivat juuri sinun blogiasi? Sinulla on kiinnostavia asioita ja mielipiteitä jaettavana, mutta onko se relevanttia muille. Oletko tietyn aiheen asiantuntija vai haluatko saada viestisi kuuluville. Kun löydät yhteenkään näistä vastauksen, olet jo päässyt hyvään alkuun.

Lue lisää »

4 kommenttia . Avainsanat: vinkit, blogi, sosiaalinen media, viestintä, hakukoneoptimointi

Tee kotisivuistasi sosiaalisemmat

Maanantai 7.6.2010 - Tiina Rönnberg

Olemme lisänneet Kotisivukoneeseen uuden toiminnon, joka auttaa sinua saamaan kotisivuistasi sosiaalisemmat: Share-napit! Niiden avulla kotisivuillasi kävijät voivat helposti jakaa sivujesi sisältöä ystäviensä kanssa. Yhdellä napsautuksella he voivat jakaa uutisiasi, valokuviasi tai vaikka verkkokauppasi tuotteita esimerkiksi Facebookiin, MySpaceen, Twitteriin ja moniin muihin palveluihin. Tai yksinkertaisesti lähettää vinkkejä hyvistä jutuista sähköpostitse ystävilleen.

Lue lisää »

4 kommenttia . Avainsanat: vinkit, viestintä, sosiaalinen media, share