Helppoa.

Tee kotisivut tai verkkokauppa helposti itse - jopa kymmenessä minuutissa

Kokeile ilmaiseksi 2 viikon ajan

Kotisivukoulu

Viisi vinkkiä kotisivujen tekstityyleihin

Torstai 1.10.2015 - Tiina Rönnberg

Sopivalla tekstityylillä varmistat, että kotisivujesi sisältö on paitsi luettavaa, myös näyttää hyvältä. Muutamia yksinkertaisia sääntöjä noudattamalla varmistat kotisivujesi hyvän luettavuuden ja harmonisen yleisilmeen. Lue vinkit tästä kirjoituksesta.

Lue lisää »

1 kommentti . Avainsanat: ulkoasu, tekstityylit, kirjaisintyylit, fontit

Näin luot omat väripalettisi

Torstai 17.9.2015 - Tiina Rönnberg

Saat kotisivuillesi harmonisen värimaailman luomalla oman väripaletin, jota käytät johdonmukaisesti sivuillasi. Yleensä jo yksi tai kaksi väriä, ja niiden eri sävyt, voi riittää. Kotisivuja ei siis tarvitse hukuttaa väritulvaan ja käyttää kaikkia sateenkaaren värejä. Lue tästä kirjoituksesta vinkit oman väripaletin luomiseen.

Lue lisää »

1 kommentti . Avainsanat: ulkoasu, värit, väripaletti

Viisi vinkkiä värien käyttöön kotisivuilla

Torstai 3.9.2015 - Tiina Rönnberg

Toimivat värivalinnat parantavat kotisivujen luettavuutta ja tekevät sivuilla käynnistä miellyttävän. Väärin valitut värit taas saattavat toimia aivan päinvastoin ja saada kävijän poistumaan sivuilta. Kotisivujen suunnittelussa värillä on siis väliä. Värejä voidaan käyttää herättämään huomiota, luomaan tunnelmaa tai aktivoimaan kotisivuilla kävijä tekemään jotain. Tässä kirjoituksessa muutama vinkki kotisivujen värivalinnoissa auttamaan.

Lue lisää »

1 kommentti . Avainsanat: ulkoasu, värimaailma, värit, vinkit

Näin kotisivusi päivittyvät kuin itsestään

Perjantai 12.6.2015 - Tiina Rönnberg

Kotisivukoneen avulla voit päivittää kotisivujasi mistä vain, vaikka mökkilaiturilta tai rannalta aurinkovarjon alta, kunhan käytössäsi on tietokone ja internet-yhteys. Jos haluat kuitenkin unohtaa kotisivut hetkeksi, on monista Kotisivukoneen ominaisuuksista löytyvä ajastustoiminto näppärä apuri. Ajastustoimintojen avulla saat sivut päivittymään säännöllisesti vaikka itse kirmailisitkin jo lomalaitumilla.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: ajastustoiminto, uutiset, verkkokauppa, blogi, kyselyt ja lomakkeet, pikakyselyt, ravintolaominaisuus

Hanki kävijöitä kotisivuillesi Pinterestin avulla

Perjantai 29.5.2015 - Tiina Rönnberg

Pinterest on virtuaalinen muistitaulu tai leikekirja, jonne käyttäjät keräilevät erilaisia visuaalisia kirjanmerkkejä ja ryhmittelevät niitä eri aihealueisiin omien kiinnostuksen kohteidensa mukaan. Lue tästä kirjoituksesta mitä annettavaa Pinterestillä voisi olla yrityksesi markkinointiin.

Lue lisää »

5 kommenttia . Avainsanat: sosiaalinen media, pinterest, markkinointi

Kuvien lisääminen päävalikkoon

Keskiviikko 15.4.2015 - Tiina Rönnberg

Tiesitkö, että tekstin lisäksi kotisivujen päävalikkoon voi lisätä myös kuvia? Päävalikossa olevia kuvia voivat olla esimerkiksi sosiaalisen median ikonit, joista linkitetään vaikkapa Facebook tai Pinterest-sivulle.

Lue lisää »

3 kommenttia . Avainsanat: vinkit, päävalikko, sosiaalinen media

Tuo Facebook-sivusi esille kotisivuillesi

Keskiviikko 8.4.2015 - Tiina Rönnberg ja Taina Hult

Facebook-sivun saat tuotua esille kotisivuillesi Facebookin Page Plugin -liitännäisen avulla. Ohjaamalla kotisivuilla kävijöitä Facebook-sivuillesi hankit lisää tykkääjiä ja halutessasi saat liitännäisen avulla kotisivuillasi näkymään myös Facebook-sivujesi julkaisuja, joka on loistava tapa pitää ihmiset ajan tasalla tapahtumistasi.

Lue lisää »

8 kommenttia . Avainsanat: sosiaalinen media, facebook, yhteisöliitännäinen

Haluatko paikkakuntasi parhaiden yritysten ja palveluiden joukkoon?

Torstai 12.3.2015 - Tiina Rönnberg

Osuma.fi on verkossa ja mobiilissa toimiva palvelu, jonka tarkoituksena on auttaa ihmisiä valitsemaan omaan tarpeeseensa paras palvelu ja myös löytämään uusia tuttavuuksia omien kotikulmiensa palveluista.

Helppo tapa kasvattaa yrityksen näkyvyyttä ja arvostelumääriä Osuma.fi:ssä, on lisätä arviointilaatikko yrityksen kotisivuille. Parhaimmillaan positiiviset arviot Osumassa nostavat yrityksen jopa oman toimialansa ja alueensa Google-hakujen ykköseksi.

Lue lisää »

4 kommenttia . Avainsanat: vinkit, paikallisuus, löydettävyys

Tarkista linkkisi Facebookin Debuggerilla

Tiistai 3.3.2015 - Tiina Rönnberg ja Taina Hult

Facebookin Debugger-työkalulla voit tarkistaa ennen linkin jakamista miltä julkaisu tulee Facebookissa jaettuna näyttämään.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: sosiaalinen media, facebook, otsikko, title, lyhyt kuvaus, meta description

Kotisivukone juhlii 9-vuotissyntymäpäiväänsä

Maanantai 2.3.2015 - Tiina Rönnberg

Kotisivukone.fi -palvelu näki ensimmäistä kertaa päivänvalon maaliskuun 6. päivä vuonna 2006. Kotisivukone.fi -sivusto oli luonnollisesti toteutettu Kotisivukoneella, kuten se on toteutettu kaikki nämä vuodet. Näin haluamme näyttää asiakkaillemme, että luotamme omaan tuotteeseemme ja on meidänkin edun mukaista, että palvelu toimii ja sitä kehitetään.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta.

Lisää toimintakutsupainike Facebook-sivullesi

Maanantai 23.2.2015 - Tiina Rönnberg


Facebook on tuonut yrityssivuille uuden ominaisuuden, jolla voit helposti ohjata liikennettä Facebook-sivultasi kotisivuillesi. Toimintakutsupainike sijaitsee Facebook-sivun yläosassa kansikuvan päällä ja se auttaa sivullasi kävijöitä tekemään toimintoja, jotka ovat tärkeitä liiketoiminnallesi. Painikkeen avulla voi esimerkiksi siirtyä suoraan verkkokauppaan tekemään ostoksia tai yhteydenottolomakkeelle pyytämään tarjousta.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: sosiaalinen media, facebook, toimintakehoite, call to action

Lisää kartta kotisivuillesi

Perjantai 12.12.2014 - Tiina Rönnberg

Kartan lisääminen kotisivuille onnistuu helposti Googlen tarjoamalla maksuttomalla karttapalvelulla. Lisää vain haluamasi osoite, ja palvelu sijoittaa sen kartalle. Kotisivuilla oleva kartta auttaa asiakkaitasi tai tapahtumaan osallistujia löytämään oikeaan osoitteeseen. Kotisivujesi kävijät voivat helposti suurentaa tai pienentää karttaa sekä hakea ajo-ohjeet merkitsemääsi osoitteeseen.

Lue lisää »

2 kommenttia . Avainsanat: kartta, karttapalvelu, vinkit, google

Lisätuloa kotisivuista TradeTrackerin kautta

Torstai 14.8.2014 - Tiina Rönnberg

Kumppanuusmarkkinoinnin eli affiliatemarkkinoinnin kautta voit liittyä helposti mainosverkostoon, jonka avulla voit saada lisätuloja kotisivuistasi. Kumppanuusmarkkinoinnissa mainostava yritys palkitsee kumppaneita, jotka ovat julkaisseet kotisivuillaan mainostajan mainoksia ja joiden kautta mainostaja on saanut omille sivuilleen kävijöitä, rekisteröityneitä käyttäjiä tai tilauksia.

Tavalliset, esimerkiksi yksityishenkilöiden tai yhdistysten, kotisivutkin voivat liittyä kumppanuusverkostoon ja saada mainostuloja esimerkiksi TradeTracker -palvelun kautta.

Lue lisää »

2 kommenttia . Avainsanat: bannerit, mainosbannerit, verkkomarkkinointi

Bannerimainonnalla lisäät näkyvyyttä

Perjantai 7.2.2014

Kun haluat tavoittaa laajan yleisön nopeasti, kokeile bannerimainontaa. Bannerilla tiedotat ajankohtaisista tarjouksista ja palveluista näkyvästi netin paraatipaikoilla ja saat saat kävijöitä sivuillesi.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: bannerit, display, markkinointi, mainonta, verkkomarkkinointi

Ota Facebook haltuun

Tiistai 21.1.2014

Joko sinun yrityksesi on Facebookissa? Sosiaalinen media tarjoaa loistavan keinon päästä lähemmäs asiakkaita ja kasvattaa näkyvyyttä pienelläkin budjetilla. Tässä kirjoituksessa kerromme miten voit hyödyntää Facebookia markkinoinnissa.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: sosiaalinen media, facebook, markkinointi, verkkomarkkinointi

Kattavat maksutavat täydentävät verkkokauppaasi

Tiistai 10.12.2013

Verkkomaksujen avulla verkkokauppasi asiakkaat voivat helposti maksaa ostoksensa joko verkkopankin kautta, laskulla tai vaikka luottokortilla. Maksutapojen valinta on yksi tärkeimmistä päätöksistä verkkokaupan perustamisvaiheessa, koska maksutavoilla voi olla suuri merkitys asiakkaan ostopäätökseen.

Lue lisää »

1 kommentti . Avainsanat: verkkokauppa, maksutavat,

Vinkkejä hyvien kotisivujen tekemiseen

Tiistai 19.11.2013


Yksinkertaisimmillaan kotisivut ovat yrityksen käyntikortti verkossa, ja jo pelkistetytkin sivut auttavat tavoittamaan uusia asiakkaita. Näiden vinkkien avulla teet sivuistasi entistäkin toimivammat.

Lue lisää »

3 kommenttia . Avainsanat: vinkit, sisältö

Astu verkkomainonnan maailmaan Google AdWordsilla

Perjantai 4.10.2013

Google AdWords -verkkomainonta on eräs tehokkaimmista markkinoinnin muodoista, sillä sen avulla voit tavoittaa ihmisiä juuri sillä hetkellä, kun he hakevat tarjoamaasi tuotetta tai palvelua. He siis ovat heti alusta asti valmiimpia ryhtymään haluamiisi toimenpiteisiin. Googlen verkon avulla tavoitat potentiaaliset asiakkaat lähes missä tahansa ja samalla voit kohdistaa viestisi tarkasti valitsemallesi maantieteelliselle alueelle.

Lue tästä kirjoituksesta viisi askelta Google-verkkomainonnan maailmaan.

Lue lisää »

18 kommenttia . Avainsanat: verkkomarkkinointi, verkkomainonta, google, markkinointi, adwords

Sisältölaatikoiden piilottaminen

Tiistai 10.9.2013 - Heikki Tirkkonen

Kotisivukoneen avulla voit lisätä sivuston vasempaan tai oikeaan laitaan sisältölaatikoita. Näihin sisältölaatikoihin voi laittaa esim. kuvia, yhteystiedot tai vaikka linkin omille Facebook-sivuille.

Laatikot tulevat lähtökohtaisesti näkyviin sivuston jokaiselle sisältösivulle. Ajoittain on kuitenkin tarpeellista, että esim. Facebook-laatikko (tai mikä tahansa muu sisältölaatikko) olisi näkyvissä vain vaikka etusivulla. Tämän toteuttaminen on myös mahdollista Kotisivukoneen avulla, mutta vaatii pientä CSS-osaamista. Jos haluat saada jonkin sisältölaatikon näkymään vain etusivulla, tai jollain muulla sisältösivulla, seuraa tässä kirjoituksessa olevia ohjeita.

Lue lisää »

2 kommenttia . Avainsanat: vinkit, sisältö, sisältölaatikot, ulkoasu, css

Ota käyttöösi Verkkovastaavan työkalut

Torstai 27.6.2013 - Heikki Tirkkonen

Googlen Verkkovastaavan työkalut (englanniksi Google Webmaster Tools) on palvelu, jonka avulla voit mm. lähettää sivuston sivukartan Googlelle. Työkalut antaa sinulle myös tarkat raportit sivujesi näkyvyydestä Googlessa. Raporttien avulla saat tietoa sivustollesi tulevasta liikenteestä, käytetyistä hakusanoista ja sivustolla mahdollisesti olevista virheistä.

Tässä kirjoituksessa kerromme miten voit luoda palveluun tarvittavat tunnukset ja ottaa palvelun käyttöösi.

Lue lisää »

5 kommenttia . Avainsanat: hakukoneoptimointi, google

Vanhemmat kirjoitukset »