Helppoa.

Tee kotisivut tai verkkokauppa helposti itse - jopa kymmenessä minuutissa

Kokeile ilmaiseksi 2 viikon ajan

Keskustelu

ATK alalla jo 1984...Olkaa varuillanne 11.2. alkaen verkkokaupan maksut pcstä...14.2.2019 20:19
Taas alkaa tämä alkuaikojen turaaminen?

Tilauksia kirjautuu maksetuiksi ok, maksu ei ole onnistunut. Tilauksia ei näy järjestelmässä, vaikka maksu on onnistunut. Tilausvahvistukset tulevat, vaikka maksu ei ole onnistunut.

ELI PayPal-maksamisen kanssa 11.2. alakaen ollut KOtisivukone/Fonectalla ongelmia. Olkaa tarkkana - järjestelmäs hukkaa tilauksia, merkitsee nittä maksetuiksi, vaikka maksutapahtuma epäonnistuu... toisaalta, maksutapahtuman onnistuessa ei koko tilausta näy järjestelmässä... mitä tekee Kotisivukone - syyttä PayPalia, vaikka täältä (Fonectan pian entisen asiakkaan) näkökulmasta katsoen PayPal-kyllä toimii - ei PayPal poista onnistuneiden maksujen jälkeen tietoja Kotisivukoneen järjestelmästä? Ei PayPal myöskään ilmoittane maksetuiksi niitä tilauksia, joita ei ole edes yritetty maksaa? Lienee koko tietokanta sekaisin - ja mitä tekee Fonecta - ei niin yhtään mitään - ei edes löydä niitä tilauksia takaisinb järjestelmään, mistä löytyy tilausvahvistusmaili! VAROKAA 11.2. alkaen. eivät tiedä mikä on vikana.

ATK alalla jo 1984...Re: Olkaa varuillanne 11.2. alkaen verkkokaupan maksut pcstä...14.2.2019 20:22
Anteeksi kirjoitusvirheet... hieman kiire... meni pari tuntia hukkaan työaikaa tänään näiden kanssa selvitellessä - asiakkaat soittelee ja kyselee...

ATK alalla jo 1984...Re: Olkaa varuillanne 11.2. alkaen verkkokaupan maksut pcstä...15.2.2019 9:45
Eli itse nopeasti selvitellen (Fonecta ei edes tätä löytänyt, kun heissä ei voi olla vikaa...):

Tilausnumero ei olekaan ollut uniikki vaan samalle numerolle kirjautuu useita tilauksia, joista se viimeinen näkyy järjestelmässä! Ja osa maksamisesta (ensimmäisen samalle numerolle kirjatun jälkeen epäonnistuvat, joskin tulevat järjeestelmään maksettuina tuion ekan tilauksen mukaisesti?)
Käsittääkseni tuo tilausnumero on vielä kaikkien verkkokauppojen yli juokseva numero? Eli äkkiseltään tällainen ajattelisi, että asiakkaamme on osunut toisen asiakkaan tilausnumerolle, joka on maksettu (mutta nyt ehkä kadonnut heidän listaltaan ja meillä on maksu muka onnistunut tilassa?) Faktana meillä ainakin on samalla numerolla aamulla ja illalla tehtyjä tilauksia, osa maksuista ja tilauksista epäonnistuneet... jne... nyt siis 11.2. lähtien ja Fonecta ei edelleenkään osaa tehdä muuta kuin syyttää muita...

Heikki / KotisivukoneRe: Olkaa varuillanne 11.2. alkaen verkkokaupan maksut pcstä...18.2.2019 17:21
Moikka!

Selvittelin tätä asiaa kollegani kanssa, ja tosiaan tätä on täältä meiltä ihmetelty. Tällä erää emme harmiksi saaneet tuota virhettä toistettua (kun teimme pari testiostoa), mutta odotamme meidän tekniikastamme noiden ilmoittamiesi tilausten lokitietoja, niin pääsemme katsomaan, että mitä sinne on kirjautunut. Näin saamme sieltä kenties kiinni, että onko lokeissa jotain mikä voisi paljastaa, että mikä noissa on mennyt mönkään.

Tuo tilausnumeron osilta ainakin meidän PayPal-tilin alla - kohdassa "tapahtumat" - tuo tilausnumero on sama kuin verkkokaupan puolella.

Ja jep! Oikeassa olet. Kaupoissa ei pitäisi olla samoja tilausnumeroita, koska järjestelmä vain poimii listalta seuraavan numeron. Eli jos nyt on menossa - ja tähän tulee mukaan meidän kaikki kaupat - tilausnumero 531, niin tämän jälkeen seuraava järjestelmään tuleva tilaus on sitten 532. Tietty jos tähän tulee jokin virhetilanne, niin tämä voi asiaan vaikuttaa.

Mutta selvitellään toki asiaa täältä. Ja pahoittelut toki aiheutuvasta haitasta.

ATK alalla jo 1984...Re: Olkaa varuillanne 11.2. alkaen verkkokaupan maksut pcstä...18.2.2019 17:47
Selkeyden vuoksi vielä, että löytyy vahvistusmaili aamulla tilausnumerolla xxx (PayPal-maksu onnistui) ja samalla tilausnumerolla xxx löytyy illalla tehty tilaus järjestelmästä (muka maksu onnistuneena), mistä maksu epäonnistui ja mailiakaan ei tullut... Lisäksi löytyy ok:na (PayPal-maksu muka onnistui) tilaus yyy, mistä maksu ei oikeasti onnistunut, mutta vahvistusmaili tuli ja tilaus löytyy järjestelmästä maksettuna, kokonaissumma toki väärin... eli ainakin kolme tilausta on ristissä (eli xxx, xxx ja yyy), ennen kuin poistin PayPal-maksamisen käytöstä. Oletan myös, että tuo yyy on ristissä jonkun toisen kauppiaan kanssa...

ATK alalla jo 1984...Re: Olkaa varuillanne 11.2. alkaen verkkokaupan maksut pcstä...28.2.2019 16:11
Eli näin tänään 28.2.2019:

"Emme ole valitettavasti saaneet tätä toistettua tai selvitettyä mistä ongelma on johtunut.
Myöskään tuota kadonnutta tilausta ei valitettavasti pystytty palauttamaan. Tällä hetkellä PayPal maksut toimivat normaalisti.
Tämän hetkisillä tiedoilla emme pysty tätä enää pidemmälle selvittämään. Mikäli ongelmia tulee vielä ilmi niin toki yritämme selvittää vikaa parhaamme mukaan.
Pahoittelut aiheutuneesta häiriöstä."

PAHINTA: Tietokanta-osaaminen Fonectalla 0-tasoa (miinuksella). Kotisivukoneen verkkokauppojen tietokannat eivät toimi? tilakusia siis edelleen kadoksissa, maksu onnistut/epäonnistunut, mailissa tilaustiedot / tai ei? katsokaa kaikki mailinne/järjestelmänne tilauksemme ovat ristiss edelleen....

Aiempi suositukseni Fonectalle on voimassa (muutama vuosi sitten annettu) "ostakaa osaamista" - sitä löytyy ihan Suomestakin vuosikymmenten ajalta...



Vastaa viestiketjuun

Otsikko:*
Viesti:*
Lähettäjä:*
Sähköpostiosoite:
Lähetä vastaukset sähköpostiini: