Helppoa.

Tee kotisivut tai verkkokauppa helposti itse - jopa kymmenessä minuutissa

Kokeile ilmaiseksi 2 viikon ajan

Kotisivukoulu

Jos sinulla olisi 30 minuuttia parantaa kotisivujasi?

Torstai 24.2.2011 - Helena Rebane


Suurin osa Kotisivukoneen käyttäjistä on yrittäjiä – ihmisiä ketkä ovat yleensä äärimmäisen kiireisiä. Toisaalta joskus heiltäkin saattaa löytyä hieman ylimääräistä aikaa. Näiden ylimääräisten minuuttien harvinaisuudesta johtuen ne kannattaa käyttää hyödyksi parhaalla mahdollisella tavalla.

Tässä kolme hyvää ehdotusta kotisivujen parantamiseen vain 30 minuutissa.

1) Kirjoita blogi-posti

Jos et vielä pidä omaa blogia, sellaisen aloittamista kannattaa harkita. Blogi ei toimi ainoastaan loistavana kanavana tarjota hyödyllistä tietoa lukijoillesi, vaan samalla tulet hakukoneoptimoineesi kotisivujasi (lue optimoinnista lisää täältä). Hakukoneoptimointi tekee kotisivuistasi helpommin löydettävät eri hakukoneiden kuten Googlen tai Yahoon kautta.

Jokainen blogi-posti täyttää siis kaksi hyvää tarkoitusta: se antaa lukijoille tärkeää tietoa ja samalla optimoi kotisivujasi hakukoneita varten. Hyvin käytetty puolituntinen, eikö?

Blogi odottaa vielä perustamistaan? Lue täältä lisää hyödyllisistä vinkeistä menestyksekkääseen blogiin.

2) Päivitä uutissyöte

Olet varmasti nähnyt kotisivuja täynnä vanhentunutta tietoa. Et halua omiesi kuuluvan näiden joukkoon, ethän?

Vaikka kotisivuillasi oleva tieto ei olisikaan vanhentunutta, viimeisimpien uutisten ollessa useamman kuukauden takaa olisi jo aika tehdä päivityksiä. Uutisia ei tietenkään ole pakko kaivaa kaivamalla esiin jos niitä ei ole, mutta joitain päivitysideoita löytyy varmasti. Mikäli uutisia ei juuri synny, sinun ei välttämättä tarvitse edes ylläpitää uutissyötettä kotisivuillasi.

3) Puhu vierailijoille

Kun et ole varma miten käyttää aikaasi, asiakkaiden ja vierailijoiden kanssa puhuminen ei ole koskaan huono ratkaisu.

Jos kotisivuillasi on keskustelufoorumi, voit käydä sananvaihtoa siellä. Jos blogi-postejasi on kommentoitu, voit vastata kommentteihin suoraan blogisi kautta. Jos sinulla on postituslista, voit lähettää asiakkaillesi yhteisen sähköpostin. Asiakaspalautteen saaminenkin olisi hyvästä, eikö? Luo siis itsellesi palautelomake ja ohjaa asiakkaasi sinne.

Eri kanavia asiakkaiden kanssa käytävään dialogiin on useita. Räppänät kannattaa siis avata ja huomata kuinka se vaikuttaa positiivisesti liiketoimintaasi.

 

Mitä muuta voit tehdä / olet tehnyt kotisivuillasi? Jätä epäröimättä ehdotuksesi alla oleviin kommentteihin.

 

Avainsanat: vinkit, blogi, uutiset, palautelomake